Hardeschijf word wel herkend in bios maar niet zichtbaar tijdens windows instalatiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Groentje66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Beste Helpmij leden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn (nieuwe) Hardeschijf word wel herkend in bios maar niet zichtbaar tijdens Windows installatie. Dit was ook bij de oude hardeschijf.
Omdat mijn hdd tikkende geluid had heb ik mijn hdd vervangen. Maar als nog de bovenstaande probleem. Waar ik gehoopt had dat bij het vervangen van de hdd dat ook dat probleem verholpen zou worden, maar helaas.

Als ik in bios kijk zie ik:
Primary IDE Master - Not detected.
Primary IDE Slave - Not detected.
Sata Pri Master channel - ST31000524AS.
SATA pRI sLAVE channel: ATAPI DVD A DH16A6.
SATA sec Master channel: Not detected.
Sata Sec Slave channel: Not detected.

Wat heb ik allemaal gedaan
1. HDD er uit gehaald, bios instellingen naar load Optimized defaults terug gezet, geen nut.
2. Tig x de kabels gecontrolleerd, voeding kabel etc. Geen nut.

Type moederbord: MCP73PV
Type Pc: Acer Aspire M3641
Het gaat om Windows Vista Home Premium. Geen XP.

Ik kom er gewoon niet uit.

Iemand raad?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!!!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Is de schijf wel gepartitioneerd en geformateerd? of kom je zelfs niet tot die stap?

Hoi,

Welkom op Helpmij.Nl,

Welke windows probeer je te installeren als xp is kan deze wel eens de driver niet vinden hd

is hij in schijfbeheer ook niet te zien???

Daar kom ik niet bij. Het is een Kale hdd. Wel is hij te zien in bios zoals je boven aan kunt zien.

Hoi,

Welkom op Helpmij.Nl,

Welke windows probeer je te installeren als xp is kan deze wel eens de driver niet vinden hd

Hey Moderator, bedankt dat je ook even meekijkt. Windows vista probeer ik te installeren. Op de oude HDD stond Windows vista ook op.
Het heeft altijd prima gewerkt. Alleen met de bovenstaande melding klopt iets niet in de bios waardoor geen besturingssysteem geïnstalleerd kan worden.

Welke stappen moet ik doen ? :confused:

Op F6 drukken tijdens de installatie en de RAID drivers installeren ?

Ga ik proberen. Heb ik er iets bij nodig?

Is de schijf wel gepartitioneerd en geformateerd? of kom je zelfs niet tot die stap?

Ik kom helaas niet tot die stap.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welk merk en type moederbord of PC en welke windows?

Bij XP, al eerder door iemand aangegeven, heb je een sata driver nodig die je via F6 en floppy laad of in de bios die sata controller op IDE modus zetten.

Type moederbord: MCP73PV
Type Pc: Acer Aspire M3641
Het gaat om Windows Vista Home Premium. Geen XP.

Beetje blind, mijn excusses.

Wat wordt er aangegeven als je met de Vista DVD opstart?

Ik kom tot de beginscherm van de installatie, en dan moet je een hdd aangegeven waar je de besturingssysteem wilt installeren.
Hij vindt geen HDD wat je kan selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan