Hardeschijf wordt niet gezien!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDGamer

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje.

Mijn ouders hebben Popcorn hour C200, en daar zit standaard een WD Green 2GB Hardschijf in.

Nou heb ik een nieuwe behuizing gekocht (Coolermaster 690 3.0 Advanced II) waar een Hardeschijf dock in zit. Nou plug ik die Hardeschijf in maar zie ik hem niet verschijnen in Windows 8. Ik zie hem niet bij Deze Computer maar wel bij Schijfbeheer.

Kan iemand mij helpen ?

Doorgaans worden in een NAS Linux bestandssystemen gebruikt, zoals Ext3 en Ext4.
Dat zal de reden zijn dat je er in Windows niets mee kunt.
Overigens was het handiger geweest als je een schermafdruk van Schijfbeheer erbij had gedaan, dan hadden we meteen kunnen zien of die NAS voor Windows herkenbare partities (FAT32 of NTFS) heeft of niet.

Tijs.

Download de laatste versie van Ubuntu op de download pagina en kies de 32-bits versie.
Brand het gedownloade iso bestand op een cd.
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).

Selecteer een taal en kies "Try Ubuntu" of "Ubuntu uitproberen", Ubuntu draait nu vanaf de CD en er wordt niets op de harde schijf veranderd.
Als Ubuntu is opgestart zie je links een icoon met een huisje (home).
Na aanklikken zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan