Hardeschijf zomaar kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lustrias

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Beste mensen,

Onlangs is de harde schijf van de PC van mijn ouders zomaar kapot gegaan,
Dus ze hebben hem binnengebracht en de kerel daar zei: "Ja die is gewoon kapot gegaan (vanzelf dus voor de duidelijkheid) daar moet een nieuwe in" en heeft er een nieuwe harde schijf ingepropt.
Nu stond er veel documenten op van het werk van mijn ouders en die willen ze graag terug, maar de PC kerel beweert dat het onmogelijk is, toch wou ik nog eens graag van jullie horen wat jullie ervan vinden.

Kan een harde schijf zomaar kapot gaan?
Valt de informatie echt niet te redden?
Second Opinions ?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf hoe de schijf stuk is. Mechanisch stuk? Wordt de schijf nog wel herkend?

Hangt er vanaf hoe de schijf stuk is. Mechanisch stuk? Wordt de schijf nog wel herkend?

Zo hebben we het ontdekt, door een fout dat op het scherm kwam te staan.

Error - No DHCP or proxyDHCP offers were received

Zwart scherm dat telkens terug kwam, ...

Heb je de schijf nog en wordt deze nog herkend in een pc?
[edit]
Bron;
http://www.techimo.com/forum/technical-support/105953-no-dhcp-proxydhcp-offers-were-received.html
[/edit]

Ja, ik heb de harde schijf opgeist omdat ik die kerel niet direct geloofde, ik dacht het is altijd het proberen waard.
Hij zei ook nog, als je nog iets van die harde schijf krijgt, mag je direct hier komen werken.

Ik ga het inderdaad eens proberen de harde schijf er in te steken als 2de hardeschijf en zien wat er gebeurt.

Mocht de hardeschijf herkend worden en benaderbaar zijn, dan zou er nog een mogelijkheid zijn om met data recovery programma's data terug te halen.

In geval van een IDE schijf, deze als "Slave" aansluiten.

Je nieuwe schijf hangt in je pc als Master.

Er is aan je kabel nog ruimte voor een 2e schijf; de kapotte.

Wanneer je aan de achterkant van die schijf het jumpertje op Slave zet en hem incl stroom aan de kabel hangt kun je je pc opstarten en misschien in verkenner kijken of je kapotte schijf herkent wordt en te benaderen is...

De harde schijf word niet herkend,
Heb gewoon de voeding er ingestoken en die dikke kabel voor de date of moest ik iets anders doen ?

zeker weten dat je jumper op slave staat? Dit kun je ook in de bios checken

zeker weten dat je jumper op slave staat? Dit kun je ook in de bios checken

Aah heb het gevonden, zal nog eens probere,
Dus de goede op master zetten en de andere op slave zetten klopt dat ?
Maar moet ik daar een draad ook insteken waar je die master etc... kan kiezen ?

Hij word niet herkend ... :(
Ik ga hem morgen eens proberen aan te sluiten op mijn PC !

Laatst bewerkt:
Draad?

Je goede hdd heeft de jumper op master, je kapotte hdd heeft d jumper op slave. Dat is alles.Flatcables erin, stroomkabeltje in je hdd(s) en draaien maar.

Met een beetje geluk heeft je hdd een sticker waarop staat welke pinnetjes voor slave en welke pinnentjes voor master zijn. Anders is het "trial and error" oftewel uithuilen en overnieuw beginnen...

Laatst bewerkt:
HD aan of uit

Gaat je schijf wel aan ?

Hoor je hem draaien ?

Haal anders de IDE kabel eruit en probeer het opnieuw.

Hoor je de schijf dan wel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan