hardeschijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
ik hoorde viavia dat op de harde schijf alles registreerd wat je doet:Ssnap ik niej wat is dat en bestaat het wel.
en hij had het over 1nen en 0 lletjes en dat er een programma was dat ale weer op 0 zette ofzo...kun je dat downloaden ergens sonder er voor te betalen??
alvast bedankt

Alles wat je kopieert op je harde schijf, blijft daar staan tot het weer overschreven wordt. Als je een programma installeert bijvoorbeeld. Als je het programma weer deinstalleert gebeurt het volgende, de inhoudstabel van de harde schijf wordt aangepast zodat er geen vrwijzing meer is naar het programma, en de ruimte wordt in windows vrijgegeven als zijnde vrije ruimte. Jouw windows denkt dus dat hij over deze ruimte nieuwe data kan plaatsen. Hetgeen niet altijd meteen hoeft te gebeuren, het kan zijn dat recovery programma's na enige tijd nog steeds bestanden kunnen herstellen.

Dat kan je bijvoorbeeld wissen met BCWipe (30 dagen versie):

http://www.jetico.com/products.htm#BCWipe

Erg verstandig om zoiets te doen voordat je bijvoorbeeld je oude pc verkoopt, weggeeft of naar de kringloop doet.
Er zijn al vaker vertrouwelijke gegevens op tweedehands hardeschijven aangetroffen, die niet goed gewist waren.

ike bedankt maar ik kan de download niet vinden, en hoe werkt het programma en is het wel gratis te downloaden alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan