hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor kooijman

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
ik heb een pentium 3 866. heb daar een nieuwe harde schijf van 160 GB in gezet
maar nu is de computer zo traag geworden terwijl er bijna niet is geinstaleerd kan dat door de schijf komen? en wat kan ik daar aan doen ?.
groeten Cor

Met Everest kun je dat zien, als het geen merk pc is

Indien een merk pc, dan kun je bij die leverancier de drivers voor het moederbord ophalen, die mis je nu.

Welk OS wordt er gebruikt en bij XP welk service pack?

het is een Compaq pc en windows xp prof. service pack 2
ga nu zoeken naar de drivers op internet hoop dat het dan verholpen is alvast bedankt groeten Cor

Pentium 3? Ondersteunt het moederbord (bios) wel grotere schijven?

Tja, dat is een oudje en weinig over te vinden, wordt de schijf qua groote wel goed gezien in de bios? zo niet, zit er een capaciteitsbeperkingjumper op?

Welk merk en type schijf is het?

Hoe en hoe groot wordt de schijf weergegeven als je diskmgmt.msc in uitvoeren gebruikt?

Dan toch maar even Everest gebruiken om te weten welke chipset er wordt gebruikt, de schijf wordt dus goed herkend, eubel kan de DMA settings zijn indien de controller dat ook ondersteund, denkelijk tot UDMA 4.

Nog meer dingen te doen, in de bios controlleren dat alle UDMA settings op enabled staan, wordt er wel gebruikt gemaakt van een 80 polige IDE kabel en hangt de harde schijf aan het eind van die kabel als master.

In apparaatbeheer bij de ATA/ATAPI EDI controller en dan bij de eigenschappen van de primaire controller kijken of deze op dma modus staat, lees hier meer erover.

Dan toch maar even Everest gebruiken om te weten welke chipset er wordt gebruikt, de schijf wordt dus goed herkend, eubel kan de DMA settings zijn indien de controller dat ook ondersteund, denkelijk tot UDMA 4.

Nog meer dingen te doen, in de bios controlleren dat alle UDMA settings op enabled staan, wordt er wel gebruikt gemaakt van een 80 polige IDE kabel en hangt de harde schijf aan het eind van die kabel als master.

In apparaatbeheer bij de ATA/ATAPI EDI controller en dan bij de eigenschappen van de primaire controller kijken of deze op dma modus staat, lees hier meer erover.

moederboord ondersteunt het

Ik weet niet wat ik nu met dit antwoord moet, je het moederbord ondersteund het, maar XP is nog steeds traag, toch?

Vandaar dat ik al die punten opnoem om het te versnellen, niet om te horen wat ik al wist.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan