Hardescijf Tikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

soldaatthijs

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Hallo ik hen een samsung spinpoint een half jaar geleden gekocht.

En 3 weken geleden begon hij een tik te maken.

Toen startte de computer niet meer op (bleef in Windows laad scherm hangen).
Vervolgens heb ik Windows op nieuw geïnstalleerd, hij deed het toen een dag. Vervolgens heb ik hem nog een keer opnieuw geïnstalleerd en hij heeft het 3 weken gedaan met af en toe een tikje. Maar nu start hij weer niet op en ben het zat. Moet ik hem terugsturen van waar ik heb hem gekocht?

En ik heb al een andere hardeschijf op de zelfde voedingkabel aangesloten en die deed het wel normaal (las dat dat ook het probleem kon zijn)

Idd terug sturen je HDD is Stuk/gaat stuk

Als een harde schijf tikgeluiden begint te maken, zorg dan dat je je waardevolle data zo snel mogelijk veilig stelt. Duidelijke klikgeluiden voorspellen vaak weinig goeds voor je drive.

Uiteraard is een tikkende schijf een tikkende tijdbom.
Maar het probleem ligt volgens mij ergens anders. Ik heb het verschillende malen meegemaakt op verschillende computers en verschillende merken, maar nooit de oorzaak kunnen achterhalen. In het begin zo af en toe een tik, daarna steeds regelmatiger. Totdat alles stopt.
Het gebeurde mij altijd met een SATA-schijf.
Ook ben ik terug gegaan naar de winkel, waar ik een nieuwe schijf kreeg, maar geen antwoord op de vraag: Hoe of waarom....
Ook op inet kom ik wel het probleem tegen, maar geen oplossing.

Groet Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan