Hardescijf verwisselen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khaboy

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Hallo Allemaal,

Ik heb hier een Packard Bell I Media 3811 VL en één Packard Bell I Complete 2. Een ik wou de hardeschijf van de Packard Bell I Media 3811 VL verwisselen met die van Packard Bell I Complete 2, dus mijn vraag is gaat het dan werken of niet?

Met vriendelijke groeten,
Khaboy

Als je een harde schijf met Windows daarop geïnstalleerd vervangt door een andere zul je Windows opnieuw moeten installeren anders krijg je problemen. De installatie die er al op staat is afgestemd op de originele hardware en als die "opeens" nieuwe/andere ziet gaat dat niet werken.

Dat is niet helemaal waar Solaris. Het kan zijn dat ie crasht bij het zien van al die nieuwe hardware maar dat hoeft niet. Bij mijn oude hardeschijf met Windows 98SE erop die ik eens aansloot op een andere computer, ging die als eerste alle hardware installeren en hij crashte niet. Alles werkte daarna gewoon. Maar bij mijn andere HDD met Windows XP ging het mis. Die liep vast. Het is een kwestie van proberen.

En eerst controleren of de schijven wel uitwisselbaar zijn.
Daar bedoel ik mee beide sata of ide!

Soms is een windows herstel ook voldoende i.p.v volledig opnieuw installeren.

Dat zal met een nieuwe schijf toch moeilijk gaan.
De recovery staat immers op een verborgen partitie op een schijf die vervangen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan