Hardisc snelheid erg beangrijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
438
Vroeg me af of snelheid van harddisk van invloed kan zijn op spelen spelletje. Heb een kant en klare pc uit 2006 ofzo, met twee
keer 250 GB harde schijven erin (hoe en wat van die dingen weet ik niet precies). En of vol raken van die schijven ook van invloed is, omdat héle pc wel langzamer word naarmate er meer op de schijven komt te staan. Pc weet welk deel het aanspreekt, dus zal op snelheid tijdens uitvoeren van een programma niet uitmaken dacht ik, maar weet niet zeker of die redenering klopt.
Beetje vaag misschien, maar hoop dat er wat van te maken is.
 
Laatst bewerkt:
GeertW,
Gegevens zijn een beetje sumier
Welk OS, processor en hoeveel geheugen ?
grtz gerrit
 
Het vol raken van je schijven heeft wel degelijk invloed op de snelheid als ook de defragmentatie van de schijf. Als je minder dan 20% vrije ruimte op je schijf hebt wordt het langzaam kritiek,als er naar je schijf data weggeschreven wordt moet er ook voldoende vrije ruimte voor zijn,als het wisselbestand wordt aangesproken en uitbreiding nodig heeft (als het niet gefixeerd is) moet dat ook kunnen enz. Als je minder dan 15% vrije ruimte hebt kan Windows niet meer defragmenteren en wordt je schijf steeds langzamer.
 
Het vol raken van je schijven heeft wel degelijk invloed op de snelheid als ook de defragmentatie van de schijf. Als je minder dan 20% vrije ruimte op je schijf hebt wordt het langzaam kritiek, als er naar je schijf data weggeschreven wordt moet er ook voldoende vrije ruimte voor zijn,als het wisselbestand wordt aangesproken en uitbreiding nodig heeft (als het niet gefixeerd is) moet dat ook kunnen enz. Als je minder dan 15% vrije ruimte hebt kan Windows niet meer defragmenteren en wordt je schijf steeds langzamer.

Ooooohhhhhhhh, dan heb ik nog wel even. Eén heeft nog een dikke 50 procent beschikbaar, en de ander staat helemaal niks op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan