hardisc

Status
Niet open voor verdere reacties.

CARDAF

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
kan ik op een harddisc van maxstor 80 gb het floppy om de harddisc na te kijken gebruiken zonder data te verliezen gebruiken en doet hij dat automatisch dat na kijken

kan het wat duidelijker want ik weet echt niet wat je daar hebt gezegt :confused:

Als je bedoelt de harddisk scannen op fouten en bad sectors: Ja, dat moet kunnen.

dat bedoel ik scannen op fouten en op bad sectors maar zonder data te verliezen

Als je de harddisk scant op bad sectors en fouten gebeurt er in principe niks met de data die op je computer staat, zodra er een fout of bad sector wordt gedetecteert zal het programma'tje dit aangeven en vragen om dit te repareren, pas dan heb je kans op data verlies omdat betreffende badsector geblokkeerd wordt waardoor dit stukje van de harde schijf niet meer gebruikt kan worden.

oke want mijn hardisc wordt in de BIOS goed herkend alleen als ik de PC opstart blijft hij hangen op de harddisk en na 2 minuten gaat hij pas verderen als ik in de bios de S.M.A.R.T. controle voor de harde schijven aanzet krijg ik steets het blauwe scherm

Maakt de harde schijf ook rare geluiden, of blijft hij langdurig hangen als je op de pc bezig bent???
Dat kan er namelijk op duiden dat je harde schijf het langzaam gaat begeven.

De S.M.A.R.T controle controleert je devices zoals de hrade schijf, krijg je een melding zoals SMART-failure dan heb je een probleem.

Toch even een kleine waarschuwing.
Als je de thourough test van Maxtor gebruikt wordt wel degelijk alle data gewist!!!!!

oke bedankt alemaal ga eerst proberen de data eraf te haalen en dan kontroleren en Blue Thunder de hardisc heb ik pas 4 weeken maar kan toch maar bedankt laat het nog wel hooren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan