Hardisk 20GB in XP 8GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolhel

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
8
Hallo lezers,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een harde schrijf die onder windows 98 20GB is. Nu heb ik een upgrade gedraaid onder windows XP Professional en nu is de maximale grote 8GB. Weet iemand een oplossing.
Het betreft een Seagate ST 320420A.

:(

Rolf
 
Meschien heb je er alleen een paritie van 8gb op aangemaakt. en is de andere twaaf gig ongepartitioneerd. Je kan dit nakijken met een test versie van pmagic.

Waar ik eerst aan dacht was een oude bios die maar hd's van 8gig aankan maar aangezien hij onder windows 98 wel 20 gb is lijkt het mij onwaarschijnlijk.
 
Geplaatst door lamp
Meschien heb je er alleen een paritie van 8gb op aangemaakt. en is de andere twaaf gig ongepartitioneerd. Je kan dit nakijken met een test versie van pmagic.

Waar ik eerst aan dacht was een oude bios die maar hd's van 8gig aankan maar aangezien hij onder windows 98 wel 20 gb is lijkt het mij onwaarschijnlijk.

Ik heb partition magic maar die kan ook niet meer dan 8 GB eropkrijgen !!
 
run pmagic eens vanuit boot. dus even partionmagic met op twee diskettes zetten. En dan moet je normaal zeker je volledig hd zien.
Anders kan je bios maar 8 gig aan of heb je gewoon maar 8gig.
Rond de pentium 2 processor konden biossen meer dan 8gig aan bij de pentiums konnen ze maar 8gig aan.
Niet dat ik zo een intel fan ben vind het gewoon gemakkelijk om op die manier te verglijken.
 
Geplaatst door lamp
run pmagic eens vanuit boot. dus even partionmagic met op twee diskettes zetten. En dan moet je normaal zeker je volledig hd zien.
Anders kan je bios maar 8 gig aan of heb je gewoon maar 8gig.
Rond de pentium 2 processor konden biossen meer dan 8gig aan bij de pentiums konnen ze maar 8gig aan.
Niet dat ik zo een intel fan ben vind het gewoon gemakkelijk om op die manier te verglijken.

Misschien een stomme vraag maar hoe doe ik dat ?
Moet ik dan een rescue diskkette aanmaken en hier vervolgens mee opstarten ??

Rolf
 
Vertel eens welk moederbord je gebruikt (merk en type)
Je hebt namelijk best kans dat jouw bios die grootte niet ondersteund en dat er voor win98 een bios overlay progje gebruikt is. Als je nu de harddisk opnieuw geprobeerd hebt in te delen ben je dat kwijt.
 
Als je ongeveer zegt van wat jaar je pc is dan weet ik het ook al bijna zeker hoor. voor 1997 konden biosjes bijna nooit meer aan dan 8gig.
BTW linux kan altijd je hele hd zien :p
 
Geplaatst door maestro12
Vertel eens welk moederbord je gebruikt (merk en type)
Je hebt namelijk best kans dat jouw bios die grootte niet ondersteund en dat er voor win98 een bios overlay progje gebruikt is. Als je nu de harddisk opnieuw geprobeerd hebt in te delen ben je dat kwijt.

Ik heb een MSI 850pro5 moederbord. De Pc is van 2002.
 
Geplaatst door lamp
Als je ongeveer zegt van wat jaar je pc is dan weet ik het ook al bijna zeker hoor. voor 1997 konden biosjes bijna nooit meer aan dan 8gig.
BTW linux kan altijd je hele hd zien :p

De PC is van 2002/Pentium iV 1,6 ghz/MSI 850pro5
 
Geplaatst door rolhel
Hallo lezers,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een harde schrijf die onder windows 98 20GB is. Nu heb ik een upgrade gedraaid onder windows XP Professional en nu is de maximale grote 8GB. Weet iemand een oplossing.
Het betreft een Seagate ST 320420A.

:(

Rolf

Help , tot op heden is mijn probleem nog niet opgelost. Kan het ook te maken hebben met Alcohol120% die ik niet meer van mijn systeem krijg ?????

R
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan