Hardisk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith1

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Er is iets vreselijs mis gegaan in mijn 2 pc na het Waarschijnlijk verkeerd afsluiten van de pc
Hij start niet meer normaal op. ook niet met opstart diskette of met ondersteuning van de cd rom van win 98
Ik heb al een boot 98 disk gebreukt maar ook dat wil niet lukken

Wanneer ik hem op probeer te starten met de cd rom en er wordt gevraagd om een steup uit te voeren en ik doe dat krijg ik de melding Kan setup niet uitvoeren omdat er geen harde schijf aanwezig is

Ik kan wel in mijn bios komen
Wat moet ik doen om hem weer opgang te krijgen

Groetjes Edith

veel pech op je pc

Hoi Edith,

In het Bios moet je je schijf weer laten detecteren. Die kun je bv op auto zetten. In ieder bios heet het anders. Soms bv hdd detectie.

Lieve Tanja

Alles werkte zo goed en ik was er zo trost op datik het allemaal voor elkaar gekregen had :(

In de Bios staat het op al op auto:(

Kus Edith

In het Bios heb je ook nog de optie "default settings". Dan zet hij alles weer terug naar fabriekswaarde. Misschien dat dat helpt.

Hier ben ik verder ook niet in thuis. Ik hoop dat het weer gaat werken.:)

Met de opstartdiskette heb je ook de volgorde veranderd dat hij eerst van de A-drive moet lezen? Want als dat lukt moet je waarschijnlijk weer de schijf F-disken.:confused:

Laatst bewerkt:
Wanner ik op detect harddisk klik staat er dat de harddisk niet geinstalleerd zijn :( :( :(

Oei, dat klinkt niet best. Laat ik beter aan de kenners over. Er zullen er nog wel een paar voorbij wandelen. :)

In het Bios hoort hij nl je schijf wel te zien.

PS Defautl settings ook geprobeerd?

Ja helaas ook geprobeerd zonder resultaat

tis om te huilen :(

Kus Edith

Mischien heb je dat al gedaan, maar maak de kast eens open en kijk of de voedingstekkers en de flatcables goed in je harde schijf zitten. Kijk ook of die flatcable goed op je moederbord zit.

Mocht dit niet werken, haal dan voorzichtig de flatcables los van de harddisk en stop ze er weer op (onthoud hoe ze zitten. op de flatcable zit een rood adertje, dat moet aan de kant van de voedingskabel zitten). Doe eventueel hetzelfde voor de flatcable op het moederbord. Voedingskabels zijn wat moeilijker van de harddisk los te trekken, dus dat zou ik even achterwege laten.

Heb je nog garantie, niet doen, ga dan terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Oeps ja ik zal het proberen er valt toch nog weinig aan te verknallen, denk ik
Maar voor ik de pc helemaal sloop

Kennen jullie dit? http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/download.htm en zou dit misschien helpen? En welke moet ik dan nemen?

tweede vraagje: in de Bios (bij pri master en Slave master) kan ik Auto veranderen in CD Rom, Armd,1,2,3,4,5 enz Zou dit misschien een optie zijn?

Groetjes Edith

Pfffffffffffffffffffffffff
Ja het was dus een los contact
En hij doet het weer helemaal!
Wat een opluchting!

Thanks allemaal voor jullie hulp!

Groetjes Edith

Een los contact?? Edith, zit je nu ook aan de binnenkant van je pc te rommelen?:D Ging daar niet vanuit aangezien ik dacht dat je er niet in zou durven. Dus wel!!:D

Je hoeft dus helemaal niets te installeren neem ik aan. Hij start gewoon weer op.:thumb:

Geplaatst door Edith1
tweede vraagje: in de Bios (bij pri master en Slave master) kan ik Auto veranderen in CD Rom, Armd,1,2,3,4,5 enz Zou dit misschien een optie zijn?

Groetjes Edith

Nee, dat kan alleen dmv de jumpers op de harddisk en cdrom te veranderen, en door de flatcables eventueel om te wisselen. Ligt er maar net aan hoe je ze hebben wilt. Je kunt wel de harde schijf bv handmatig opgeven (cylinders, sectoren)

Laatst bewerkt:
Ha nee Tanja dat rommelen in de pc heb ik mijn vriend maar laten doen, ik heb me wel laten aanwijzen welk contactje het was :)
Hij is wel trots op me dat ik zelf het geluid in orde heb gekregen en met jouw hulp het beeld en de rest weer heb goed gekregen ;)

Maar als het alleen gaat om aan contactjes te voelen of ze los zitten ja dat zou ik wel durven, evengoed als een ethernetkaart te verwisselen, daar heb ik nu vaak genoeg met mjn neus bovenop gestaan dus weet nu wel hoe die eruit zien :)

Hihihi Tanja je moest eens weten hoevaak je naam hier al genoemd is! in positieve zin natuurlijk
Als we even niet weten wat we moeten doen, is het: "dat vragen we Tanja even" ;)

Kusssss Edith

Bijlagen

• dieknop2.jpg
    dieknop2.jpg
    9,4 KB · Weergaven: 26
Hihihihih, leuk plaatje.

Maar nee hoor. Ik kwam je toevallig in 2 heeeeele lange topics tegen:D We zijn hier met zijn 30.000 geloof ik die elkaar kunnen helpen. De 1 komt alleen wat vaker dan de ander.

Toch lief compliment van je:love: maar dit keer is de eer voor Hangmat:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja idd de eer komt dit keer Hangmat toe
Ik heb bij antwoorden waarderen natuurlijk ook op best geklikt D)
Hangmat en ook SLK natuurlijk nog bij deze heel hartelijk bedankt voor jullie hulp

Ik ben echt superblij dat alles weer werkt, nu op naar de volgende klus, de router die ik maar niet opgang krijg en een cd rom die geen cd te zien krijgt maar dat is al een hele tijd zo en daar neem ik gewoon de tijd voor, eerst maar even de topics doorlezen die er al over geschreven zijn
Dat zijn dus mijn volgende klussen en aldoende leer ik steeds meer :)

Ik wist net in de chat al uit te leggen aan iemand hoe hij kon pingen om zijn ip instellingen te controleren ;) hahaha terwijl ik mijn eigen router nog steeds niet kunnen installeren is dit lol of niet?

Groetjes Edith die jullie hier nog veel vaker zullen tegenkomen omdat ze al aardig verslaafd aan Helpmij raakt:)

Als julie nu maar niet meneer tegen me gaan zeggen, dan word ik helemaal verlegen... :D

Geplaatst door Edith1
...de router die ik maar niet opgang krijg...

Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening. Mischien staat daar iets tussen dat je op weg kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan