Hardisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

reginald57

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Ik heb als 2de schijf een Maxtor 250 Gb IDE hd en heb er het volgende probleem mee.
Als ik mijn pc opstart dan blijft die hangen bij een knipperend symbool in een zwart scherm en hoor ik een tikkend geluid.
Als ik dan alles uitzet en mijn 2de schijf losmaak dan start mijn pc wel normaal op en is het tikkend geluid verdwenen.
Mijn 2de hd heb ik uitgebouwd en in een externe behuizing gedaan en deze weer aangesloten via usb op mijn pc. De schijf werkt dan helemaal goed en ik hoor geen tikkend geluid.
Mijn vraag is nu: Ligt het aan mijn pc of aan mijn 2de hd dat alles blijft hangen bij het opstarten.

Begin eens vooraan:
hoe heb je die 2 hdd in je systeem gecoonfigureerd: als 1e slave of als 2e slave én heb je de jumpers goed geplaatst?

Hd

Ik heb deze pc net18 maanden en alle jumpers staan goed. 2de hd dient alleen als data opslag ( D-schijf).
HD heeft het dus 18 maanden goed gedaan en sinds gisteren begon hij raar te doen.
Ik momenteel de hd aan het formatteren en daarna wilde ik checkdisk doen om te zien of er wat anders mee aan de hand is

Laatst bewerkt:
Als die hdd kapot is, dan doet deze 't óók niet in een externe behuizing,m dus is de vraag een beetje: wat is er nog meer veranderd aan het systeem?

Hd

Ik heb niks veranderd aan het systeem, dus geen onderdelen ingebouwd ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan