Hardnekkig pop-up scherm met OSD lockout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twompie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2003
Hallo,

Ik heb ongetwijfeld een fout gemaakt met een knopje in te drukken, maar ik weet niet welk.
Sinds een paar dagen krijg ik een pop-up met OSD lockout en daarna een gotere pop-uo met het Main Menu met een aantal mogelijkheden.

Het Main Menu blijft 'bovenop' liggen als ik een programma open, dus er is niet mee te werken.
Er staat ook 'exit' in, maar ik kan dat niet aanvinken.

Ik heb eerst gegoogeld, de HP ondersteuningssite bezocht, maar krijg geen informatie over HP 1940.

Ik heb hier geen gebruiksaanwijzing bij, want het is een oude van mijn dochters werk toen ze allemaal een groter model kregen. Ik schat dus een jaar of 5, 6.

Heeft iemand voor mij een gouden tip wat te doen?

Vriendelijke groet, Twompie

Laatst bewerkt:
Héél hartelijk dank, Edmoor. Ik had nog van de knopjes een foto gemaakt, maar dat is al niet meer nodig, want jij hebt de specs al gevonden.

Alleen: nu weet ik nog niet hoe die blokkade op heffen. Ik denk met het derde knopje van rechts en dan 20 sec, ingedrukt houden. Dat las ik tenminste ergens, maar dat werkt niet. Aan en uitzetten ook niet. Heb je nog een idee hoe dat moet?

Groetjes, Twompie

Ik heb die monitor niet dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Jammer, maar bedankt voor je hulp, zover.

Iemand anders misschien?

Ja Edmoor, ik heb het gelezen en uitgeprobeerd. Helaas.....:(

Ik had alleen geen gele kabel zoals in de 2e instructie, maar ik heb gewoon de zwarte kabel van het beeldscherm losgemaakt nadat de stroom er af was, natuurlijk.

Maar zo - met die pop-ups - is er niet mee te werken.

Anyway: bedankt voor de moeite.

Groetjes, Twompie

Hoi!

Mijn probleem met de pop-up OSD Lockout kan volgens HP niet opgelost worden.
Het scherm is te oud en daar geven zij geen support meer op.

Doodzonde, want in mijn ogen is hij nog prima. Maar ja, ik zal wel aan een nieuwe moeten.
Ben zo gewend aan 2 schermen dat ik het heel vervelend vind om met 1 te werken.

Dank voor jullie aandacht. Tot de volgende vraag maar weer.

Met vriendelijke groet, Twompie

Jammer, maar we hebben het in ieder geval geprobeerd.

Als je dan toch in de OSD zit, kan je dan niet naar zoiets als Recall Factory Settings (herstel Fabrieks Instelling) navigeren?
Zit er toch echt wel in op de meeste HP-monitoren.
Of naar OSD, position, zoiets? Staat bij mij onder Etc...
Trouwens een tiptoets? (Spec niet gelezen!): Even de knopjes & rondom schoon & vetvrij maken met een met Glassex of spiritus bevochtigde (damp, not wet!) tissue.

Oh, aha: Exit is ook een knop op de monitor! Zoals bv. een andere: Enter. Mocht je er morgen nog niet uit zijn, ga ik de specificatie wel even doorlezen..!

Hihi, nee, nog niet gedaan allemaal. Ga nu eerst naar een verjaardag en als ik terug ben ga ik ALLES uitproberen en dan meld ik het.;)

Vast bedankt voor het meedenken.

HP zei: op zo'n oud scherm geven wij geen support meer.:( Nou, lekker dan......

Groetjes, Twompie

Kun je in de OSD of te wel het menu wel andere zaken wijzigen? Zo niet vrees ik namelijk idd dat het menu knopje blijft plakken. Mocht je wel andere zaken kunnen wijzigen dan zou je ook met de selectie knoppen naar exit moeten kunnen en deze selecteren.

Eerst TheKnight: sorry, was te moe gisteravond.

Ik heb netjes alles gedaan wat je gezegd hebt, maar het wil nog niet.

Het main menu springt iedere keer op, na de lock out pop-up. Maar ik kan er niet op navigeren en de knopjes onderaan het scherm doen ook niets. Alleen de aan/uit knop reageert. Het main menu blijft ook bovenop liggen, zodat ik verder niets kan lezen.

En nee, JJW, ik 'voel' ook niet of de knoppen blijven 'hangen'. Ik kan ze normaal indrukken maar er gebeurd gewoon niets.

Jammer, jammer. Er mankeert verder niets aan. Gewoon nog een mooi bureaublad met goede kleuren. Nou ja, 't is niet anders.

Nogmaals iedereen hartelijk dank voor de hulp.

Groetjes, Twompie

Ho ho zo snel geven we niet op bij helpmij haha. Alleen ik zit nu op iPhone te werken en das wat lastig mee denken. Vanavond thuis denk ik weer verder.

Maar even voor mijn duidelijkheid, kun je in de OSD wel nog gewoon het menu gebruiken? Dus kun je instellingen wijzigen?

Nee, JJW. Als ik het tenminste niet fout interpreteer.

Als ik het scherm open springt er gelijk scherminstelling vergrendeld op en 4 seconden daarna een main menu (wat ik niet bewerken kan) en daarna OSD lockout. Dat wisselt dan elke paar seconden met main menu.

Of bedoel je dat ik via configuratie → beeldscherm moet gaan? Daar kan ik ook geen OSD in vinden.

Ik ben zeker niet duidelijk genoeg hè? Ik doe mijn best en ben heel blij met jullie aandacht.

Groet, Twompie

PS en behalve de aan/uit knop werken de 3 andere knoppen niet.

Twompie, dan heb ik dat inderdaad niet goed begrepen. Eigenlijk stom van me, een lockout wil het het al zeggen. Ik dacht dat er na de OSD lockout alleen een menu te voorschijn kwam.
Nee dan zeg ik eerlijk, dan zou ik het niet weten. En inderdaad vreemd dat HP niets kan betekenen.

Ik zal maar niet meer op de iPhone werken haha, te kleine lettertjes haha.

"Watchdog" vraagt mij of mijn probleem is opgelost.

Aan de ene kant NEE: er was geen oplossing voor.
Aan de andere kant: JA, ik heb een nieuw (krijgertje) geplaatst en kan in ieder geval weer verder werken.

Iedereen die met mij meegedacht heeft hartelijk dank!

Groetjes, Twompie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan