Hardnekkig probleemtje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Berichten
312
Bij een nieuwe pc:
P4 2400
Geforce 64mb videokaart
Msi moederbord
2 hdd's western digital 8mb cache
2 x 512 ddr ram

Komt soms volledig vast te zitten op willekeurige tijdstippen. Probleem zal dus hardwarematig zijn, eerste gedacht waren verkeerde drivers videokaart maar dit mogen we dus ook uitsluiten aangezien we al drie videokaarten gebruikten en met alle drie hetzelfde. In bijlage misschien enkele dingen voor de prof die kunnen helpen. De enige mogelijkheid is een reset dan, taakbeheer ook niet meer op te roepen. Tevens ook al het geheugen verwisselt en dus mogen we deze ook uitsluiten denk ik. Wat em ook regelmatig doet is gewoon de melding van apparaatstoring geven en dan knal op 16 kleuren overschakelen. Denken nu in de richting van het mb, het agpslot die misschien krak is...
 

Bijlagen

  • error.jpg
    error.jpg
    12 KB · Weergaven: 39
error

Volgend beeldje
 

Bijlagen

  • error1.jpg
    error1.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 36
Heb je al eens xp opnieuw geïnstalleerd?
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn nieuwe pc.
Bleek uiteindelijk de voeding te zijn (aopen) die stuk was, en bijgevolg niet genoeg vermogen leverde... Nieuwe voeding en de pc is nooit meer vastgeslagen...
 
Zoek die minidump eens op en zet die hier neer, dan kunnen we het volledige gebeuren zien.
 
Geplaatst door ojan
Bleek uiteindelijk de voeding te zijn (aopen) die stuk was, en bijgevolg niet genoeg vermogen leverde... Nieuwe voeding en de pc is nooit meer vastgeslagen...

Het kan zijn dat een kleine voeding te weinig spanning geeft voor het hele systeem. Dan kan het op willekeurige momenten gebeuren dat je systeem vastloopt. Enkele randapparaten die direct op de pc zijn aangesloten loskoppelen zou het probleem in dat geval moeten verhelpen.

Heb je dit probleem ook in veilige modus?
 
minidump

Opnieuw installen geen opmossing al verschillende keren....en minidump staat in bijlage met code. Heb zelf al ontdenkt wa het vermoedelijk is, via de code in de minidump, zou moeten met de hardware versnelling te maken hebben....
 
Hallo
zo'n minidump fout is dat er een conflict is bij de hardware. Ik heb het 2x gehad, een keer was mijn 256mb ddr sdram gekocht op een beurs niet goed. Andere keer had ik een probleem bij een terratec tv kaart zat niet helemaal goed in de pci slot volgens mij.
Greetz
A.I.
 
De pc is toch nieuw? Ik zou hem gewoon terugbrengen naar de leverancier.
 
Geplaatst door Wim1960
De pc is toch nieuw? Ik zou hem gewoon terugbrengen naar de leverancier.

9/10 heeft hij de pc zelf geassembleerd, en als je die dan naar de winkel draagt gaan ze zoieso zeggen dat het aan de installatie lag, en bijgevolg kosten aanrekenen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan