Hardnekkig virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cova
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou langzaam aan komen we er wel :thumb:, status op dit moment na de reboot weer een zwart scherm en ik was bang dat we weer hetzelfde liedje hadden maar nee:eek:. Na een seconde of 20 toch het vista symbooltje en het welkomst geluidje (nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn dat te horen :o). Ik zit nu dus in de "normale" windows maar de problemen zijn nog niet voorbij. Toen ik erin kwam was alles zwart en begon uit het niets spybot s&d te lopen. Dat een tijdje laten lopen (minuutje of 5) en toen toch maar gekeken of ik misschien toch iets aan de praat kreeg muis werkte namelijk wel gewoon. Gelukkig deed cntr ald + del het en kon ik het taakbeheer schermpje oproepen. Hierin geprobeerd om handmatig explorer.exe te openen maar helaas hij staat nu wel tussen de processen lijst maar is verder niets van te zien (verbruikt ook geen cpu % en slechts 952 kb in het geheugen).

Vervolgens firefox ingevoerd en ja deze post het bewijs ook firefoxt loopt gewoon op dit moment begonnen met Ad-Aware installatie die niet mogelijk was in de veilige modus. Maar verder zit ik dus nu een beetje met wat de volgende stap is. Heb steeds meer het idee dat het virus er grotendeels uit is maar flinke schade aan windows zelf heeft aangericht.

Wat kan ik het beste voor volgende stappen ondernemen.

Persoonlijk zou ik,als ik de verkenner aan de praat kreeg,al mijn belangrijke data eraf halen/backuppen naar een andere schijf extern of dvd en een clean install. doen.Kom je er niet bij kijk ff naar de links in deze thread
Je kunt ook Hiren's BootCd downloaden(kies voor "free user" met +/- 700kB heb je 'm in 5 min. binnen) en met MiniXp je schijf benaderen ik zal ff kijken voor 'n goede handleiding.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws nadat spybot klaar was met controleren had ie iets van 8 schadelijke items aangetroffen. Nadat ik die verwijderd had (2 lukte niet :S) kwam windows explorer/verkenner weer tot leven :P. Alles lijkt nu goed te werken windows defender is weer online, windowsupdate werkt weer etc etc. Op dit moment is: SUPERAntiespyware net klaar met scannen en heeft 87 bedreigingen gevonden waarvan 8 geheugen items 46 bestanden en 32 register items. Windows defender en Ad-Adware lopen nog. Dit weekend ga ik langs huis vanwege pasen waar ik nog een 1 TB extern HD'tje heb liggen die ik volgende week dan even meeneem en al mijn gegevens op ga gooien. Ik zal het wel zien of die goed gaat komen maar als ik alles op die externe HD heb staan en nog steeds problemen heb ga ik denk ik maar een Clean install. Ik zal de vooruitgang over de komende week hierneer zetten. Bedankt alvast voor de hulp zonder die dos reparatie was ik denk ik nog steeds bij af.

Je was wel érg geïnfecteerd moet ik zeggen,ben blij voor je dat 't allemaal weer loopt en dat je evt. je zaken kunt BackUppen. als je hier terugkomt zal ik je 'n paar hints geven hoe je e.e.a. kunt voorkomen.

Nou nou, volgens mij zit de ellende er eindelijk op. Ik zal even kort samenvatten wat er sinds vorige week is gebeurd. Maandag avond weer thuisgekomen maar stom stom stom vergeten laptop / externe HD mee te nemen (verjaardag familie etc etc). Ik computer opstarten en helaas toch weer problemen het kwam er op neer dat ik in normale modus kon komen nadat ik het systeem opgeschoond had met malwarebytes en dan herstarten. Maar als ik uitlogde of opnieuw de computer opstartte dan toch weer problemen. Ik had gelukkig nog Norton security center 2009 hier liggen. Vervolgens dat geïnstalleerd maar kon hem niet updaten (virus verhinderde dat en kon ook de website van sysmantec) niet openen voor updates. Ik kon hem dus niet updaten of handmatig een update downloaden dus tja met een virus definitie van 2 jaar oud vond norton natuurlijk niks.

Na veel gekloot uiteindelijk in veilige modus toch op de sysmantec site kunnen komen waar ik de nieuwste virusdefinitie's van 6 april kon downloaden. Nadat norton geupdate was vond die een heel scala aan problemen iets van 180 serieuze bedreigingen. Na de scan ging die ruim 3500 bestanden herstellen / repareren. Dit ging allemaal prima totdat ie nog 6 bestanden moest daar leek die vast te lopen. Ondertussen ook weer met Malwarebytes scannen en deze had weer iets van 40 bedreigingen te pakken. Na het repareren vroeg malwarebytes om opnieuw op te starten zodat de laatste paar dingen ook hersteld konden worden. Na eindeloos wachten op norton dat toch maar gedaan. Alles leek prima te gaan bij het opstarten totdat ie bij het zwarte scherm voordat je in windows komt aankwam. Daar gaf die vervolgens de foutmelding dat het initialisatie proces voor het aanmelden in windows niet kon worden uitgevoerd. Als je op OK drukte kwam een paar seconden later weer hetzelfde melding schermpje.

Nu was ik dus goed de pineut want deze zelfde foutmelding kreeg ik ook in veilige modus :shocked:. Wat ik vermoed dat gebeurd is dat Norton een systeem bestandje gemold heeft of dat er iets kapot gegaan is door het opstarten met malwarebytes terwijl norton nog niet klaar was oid ? Maar goed ik dus via de vista cd in uiteindelijk maar systeemherstel gedaan (had ik uiteraard al lang geprobeerd maar door het virus werkte dit niet), welke ongelofelijk genoeg gewoon werkte :thumb: hij is nu terug gezet naar 25 maart dus ongeveer een week voordat de problemen begonnen.

Nu zit ik dus even te denken wat ik het beste kan doen, ik zat te denken om malwarebytes te downloaden en volledig te laten scannen, sybot s&d te upgraden en te laten scannen en norton te installeren, updaten en te laten scannen. Morgen kan ik mijn externe HD ophalen en dan maak ik ook een volledige backup van het systeem. Is dit een goed plan ?

Als hij verder goed draait en je zeker weet dat je geen problemen meer hebt is dat 'n goeie optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan