hardnekkig

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansrijk

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Ik zit met een hardnekkige virus. Met AVG krijg ik de volgende melding;
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\local settings\temporary internet files\content.IE5\0D2D8KKP\006_regular(1).cab\istactivex.dll

Als naam staat er Trojan Horse Downloader.istbar.4.AG met de status Infected, Embedded object.

Is er een manier om deze uit het systeem te verwijderen?
Volgens mij veroorzaakt de meeste problemen bij mij.

Bedankt alvast
Hans

Laatst bewerkt:
Scan nog eens met je AV in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 (of F6) achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus en zet je System Restore van tevoren uit en na de scan weer aan als je XP draait. Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken. Ben je wel je herstelpunten kwijt maar mogelijk ook die ongein.

Verwijder ook de "tijdelijke internet-bestanden'' (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen". Klik op OK.

Je kan ook nog een online-scan uitvoeren met HouseCall

Mocht dit alles niet baten: Lees het begin van dit topic eens door en voer het uit: klik-->Helpmij tegen spyware offensief deel 7<-- Mocht na gebruik van Ad-aware en/of Spybot het probleem blijven plaats dan ALDAAR ook een Hijack This Log, dus niet hier, staat allemaal beschreven hoe je een en ander moet gebruiken, experts helpen je vervolgens ook daar verder.

Soms kan dit niet als het probleem in gebruik is ( het process draait dan op dat moment ), probeer eens een online virusscan of roep je taakbeheer op en kijk of daar een vreemd process tussen zit. Ook zou je kunnen kijken in je msconfig. om dit te doen ga je naar "Start --> Uitvoeren --> typ "msconfig" en enter --> in het tablad algeem aangepaste boot.ini aanvinken --> Tablad opstarten --> vink daar het eventuele bestand weg en druk op toepassen"

online virusscanner

En soms is het lastig adviseren als de vraag na een gegeven antwoord wordt aangepast want ik zie nu pas waar het echt om gaat qua naam, 'Istbar' dus. Volg dus beslist het advies van Buffy op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan