Hardnekkige COM+ foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

KwarK

Moderator
Lid geworden
10 mrt 2001
Ik heb last van een hele hardnekkige foutmelding:

Bij de installatie van COM+ is een niet-opgeloste uitzondering aangetroffen. COM+ werkt niet nadat de Setup van Windows 2000 is voltooid.

De niet-opgeloste uitzondering c0000005 is opgetreden op adres (comsetup!InstallOnReboot + 3402). Meer informatie, inclusief stack-tracering, kunt u vinden in het bestand C:\WINDOWS\comsetup.log.

Hij komt tevoorschijn tijdens het installeren van Windows updates via windowsupdate.com (na elk component) en ook nog eens wanneer ik naar Configuratiescherm > Software > Windowsonderdelen ga. Bij laatstgenoemde komt er nog een venstertje met de melding "Kan installatiebibliotheek voor onderdeel com niet initialiseren" achteraan.

De enige mogelijke oplossing die ik totnogtoe heb kunnen vinden is die zoals hij staat in Microsoft KB315296, maar dit lijkt niet goed te werken: er wordt bijvoorbeeld geen nieuwe COM3 sleutel aangemaakt in het register, wat me toch wel de bedoeling lijkt. Aanwijzingen op deze site zijn iets uitgebreider, maar ook daarmee kan ik het probleem niet verhelpen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit aan te pakken is :(

Even voor de duidelijkheid. Gaat dit om 2000 of XP ?

En kun je het gedeelte van C:\WINDOWS\comsetup.log dat gemaakt is tijdens die updates eens posten?

Grtz,

Pieter

Da's ook het rare, het gaat om XP :confused:

Uit het log:

Code:
COM+[8:29:21]: ********************************************************************************
COM+[8:29:21]: Setup started - [DATE:08,14,2005 TIME: 08:29 pm]
COM+[8:29:21]: ********************************************************************************
COM+[8:29:21]: Start OC_INIT_COMPONENT Component = com
COM+[8:29:21]: An exception was caught:

Exception Code: 0xc0000005
Exception Address: 6EB45723 (comsetup!InstallOnReboot + 3402)
Callstack:
comsetup!InstallOnReboot + 0xD4A
comsetup!OcEntry + 0x24
OCMANAGE!OcRememberWizardDialogHandle + 0x6D0
OCMANAGE!OcRememberWizardDialogHandle + 0x849
OCMANAGE!OcRememberWizardDialogHandle + 0x9EC
OCMANAGE!OcSubComponentsPresent + 0x1175
OCMANAGE!OcInitialize + 0x2AE
sysocmgr! + 0x3111
sysocmgr! + 0x341F
sysocmgr! + 0x3E3D
kernel32!RegisterWaitForInputIdle + 0x49

COM+[8:36:53]: ********************************************************************************
COM+[8:36:53]: Setup finished - [DATE:08,14,2005 TIME: 08:36 pm]
COM+[8:36:53]: ********************************************************************************

Kun je eens dit programmaatje downloaden en draaien?

KB290301

Als er ergens een installatie is blijven hangen zou je hem er hiermee uit moeten kunnen vissen.

Grtz,

Pieter

Mooi tooltje :)

Het lijstje zag er zo uit:

img code uitgezet.. zie de bijlage :p

Dat "Webfldrs XP" was me niet bekend maar dat bleek niets vreemds te zijn (link). Het genoemde "WebDAV" is volgens mij niet moeilijk te hacken met behulp van een exploit, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn systeem daar slachtoffer van is geworden en dat dat dan de oorzaak van de foutmelding zou zijn.

Bijlagen

• wicu.jpg
    wicu.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 59
Ik loop zelf ook maar wat in het donker te schieten, want wat is dit een vaag probleem zeg :D

Volgens mij is wat je suggereert hetzelfde als stap 16 in dat artikel waar ik in m'n startpost naar linkte:

For each of the following files, right-click the file and choose Copy, find the Regsvr32.exe file, right-click it and choose Paste.
  • Ole32.dll
  • Oleaut32.dll

Maar ook dat hielp dus niet :(

Ik vrees dat ik maar MS moet gaan bellen, want ik vermoed dat we weinig verder zullen komen :confused:

Ik heb er nog eentje gevonden die je kunt proberen te registreren.

C:\WINDOWS\system32\Setup\comsetup.dll

Grtz,

Pieter

Waar heb je die vandaan? Hij kan (blijkbaar) niet geregistreerd worden, want:

Bijlagen

• comsetup_reg.jpg
    comsetup_reg.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 66
Ik kwam juist ergens tegen dat de "hide" parameter daar uitgesloopt moest worden, dus dat had ik ook al gedaan maar nog zie ik niks van COM+ terug in Software.

Nou dacht ik dus even MS te bellen voor hulp, maar omdat ik een OEM versie heb van XP Pro rekenen ze €49,- voor hulp :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan