hardnekkige netwerkproblemen windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamilro

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
Hallo,

Ik heb met windows 7 om de zoveel tijd netwerkproblemen. Als ik mijn computer draadloos of bekabeld aansluit komt er achter de SSID-naam een cijfer te staan, 2,3 enz. Ik heb geen idee waarom mijn pc dit doet maar het vervelende gevolg hiervan is dat ik vervolgens met geen enkele mogelijkheid meer een internetverbinding kan krijgen. Heb wel nog verbinding met de router. Na vaak resetten en aan en uit doen kom ik niet verder. Ook heb ik geprobeerd de netwerkadapter in- en uit te schakelen maar dit heeft wisselend effect. Ene keer is het probleem opgelost andere keer veranderd er niets.

Weet iemand een manier om alle netwerkgegevens zoals SSID volledig te verwijderen? zodat als mijn pc verbinding maakt met netwerk hij niet een cijfer toevoegd aan het SSID? Of misschien een andere oplossing? Weet misschien ook waarom dit cijfer wordt toegevoegd door windows 7?

P.S. ik heb zorgvuldig gezocht naar een vergelijkbaar topic maar deze niet kunnen vinden, mijn excuses als ik het alsnog over het hoofd heb gezien. _/-\o_

poepjes.jpg

Jamilro

Probeer je misschien bedraad te verbinden terwijl je draadloze adapter OOK aanstaat en andersom?

hoe bedoel je precies?

[edit] ooh ik snap het al, ja al geprobeerd.. werkt niet
het probleem doet zich echt alleen maar voor als er een getal achter de netwerknaam staat, als ik die gegevens op een of andere manier kan verwijderen.. ?[/edit]

Laatst bewerkt:
Hangt er toevallig een netwerkschijf of NAS aan het netwerk met hetzelfde IP adres als de router ?
De PC kiest deze dan als tweede netwerk en ziet de router niet meer.

Laatst bewerkt:
nee, geen nas!

ik heb mijn laptop draadloos aangesloten op een accespoint en die weer op de router aangesloten van mijn studentenflat, kan het zijn dat er een conflict is met ip adressen?

nee, geen nas!

ik heb mijn laptop draadloos aangesloten op een accespoint en die weer op de router aangesloten van mijn studentenflat, kan het zijn dat er een conflict is met ip adressen?

Merk en type van dat accespoint?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan