Hardnekkige Trojan / virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmwb

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Berichten
23
Ik heb van alles geprobeerd om van deze vervelende trojan af te komen maar niets schijnt te helpen.

Om de haverklap krijg ik reclameuitingen in beeld en mijn startpagina veranderd telkens als ik mijn computer opstart in een ongewenste url.

De reclame is telkens van search-to-find en looking-for.cc of lookfor.cc.

Ik heb inmiddels de volgende programma's gebruikt:
- spybot
- buster
- ad-aware
- a2
en nog een aantal, maar het blijft op mijn computer zitten. Vaak herkennen de software wel de trojan / virus, maar doet er niks aan om het te verhelpen.

Daarnaast heb ik standaard BullGuard virus software op mijn pc geïnstalleerd, maar dit werkt ook niet.

Iemand nog een andere oplossing / tip ?
 
Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 7) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.
 
nog geen resultaat

Heeft niet geholpen, dus als iemand anders me kan helpen graag !

Er zijn we wel nog een aantal zaken opgevallen. Bij sommige sites, de hele bekende zoals Google, gebeurt het meestal dat er popups verschijnen, bij minder bekenden heb ik er nooit last van.

Daarnaast gebruiken er veel popups als ik van Launch.com (Yahoo) gebruik maak.

Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?
 
helaas weer niks.

Ik heb de controles uitgevoerd, maar niks kunnen vinden wat met lookfor.cc te maken zou hebben. Toch krijg ik van dit "bedrijf" (lookfor.cc) telkens reclame in beeld.

Ook staan er in mijn software lijst in het configuratiescherm een aantal zaken die ik niet kan verwijderen zoals:

Home Search Assistent
Shopping Wizard

Mijn startpagina is inmiddels een foutmelding en de url ervan is res://C:\WINDOWS\ykzqe.dll/index.html

nieuwe tips ?
 
Geplaatst door rmwb
helaas weer niks.

Ik heb de controles uitgevoerd, maar niks kunnen vinden wat met lookfor.cc te maken zou hebben. Toch krijg ik van dit "bedrijf" (lookfor.cc) telkens reclame in beeld.

Ook staan er in mijn software lijst in het configuratiescherm een aantal zaken die ik niet kan verwijderen zoals:

Home Search Assistent
Shopping Wizard

Mijn startpagina is inmiddels een foutmelding en de url ervan is res://C:\WINDOWS\ykzqe.dll/index.html

nieuwe tips ?



Hier verwees ik je al naar de verwijderinstructies, die heb je volgens mij nog niet uitgevoerd: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1150285#post1150285

Ik weet dat het ingewikkeld is, maar het kan nu eenmaal niet anders.
 
Sorry, niet gezien.

Nou tis gelukt hoor, bedankt voor je hulp.

Ik heb alles wat verdacht leek

ykzqe.dll
erka.dll
appvp32.exe
atlpk.exe
ipld.exe

verwijderd in regedit / services.smc

inmiddels heb ik geen popups meer, is mijn oude startpagina weer in beeld en control.exe / shell.dll waren nog gewoon aanwezig. Dus vooralsnog ga ik ervan uit dat het in orde is.

Nogmaals bedankt voor j(e)ullie hulp !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan