Hardnekkige virus die onmogelijk maakt te internetten en spam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirella86

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum en hoop dat iemand me kan helpen. Ik zal eerst mijn verhaal doen. Vorige week kreeg ik bij het opstarten een venster om mijn flashplayer up te daten en dat heb ik maar gedaan, maar achteraf denk ik dat ik een virus heb toegelaten.Ik heb sindsdien problemen met mijn computer en internet. Internetten lukt bijna niet: wanneer ik een pagina wil openen geeft die aan dat internetpagina niet kan worden weergeven, wanneer ik nogmaals de pagina laad, kan ik (na lang wachten) soms de pagina wel zien maar is die niet helemaal compleet. Veel plaatjes worden niet weergeven.Internetten is gewoon nauwelijks meer mogelijk.

Vandaag heb ik bij het opstarten van mijn computer een waarschuwing van mijn internetprovider gekregen. Er zou spam via mijn computer worden verspreid. Ik moet maatregelen nemen, anders word ik op een blocklijst gezet. Ik denk dus dat dit ook door het virus wordt gedaan. Ik ben me rot geschrokken en hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen.

Ik heb meerdere scans met Malwarebytes Anti Malware gedaan, hierbij heb ik 4 trojan horses gevonden en deze weggehaald.Ik heb AntiVir als antivirus en heb ook hiermee meerdere scans gedaan. Volgens AntiVir is mijn computer vrij van virussen. Heb ook CCleaner gebruikt.

Blijkbaar zijn er nog steeds sporen achtergeleven van virussen, want anders zou ik vandaag geen waarschuwing van mijn internetprovider hebben gekregen. Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand me kan helpen met wat ik kan doen om de problemen op te lossen.

Alvast heel erg bedank,
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Alweer heel wat jaartjes geleden heeft UPC mij ook tijdelijk afgesloten ......
******vervelend, Maar ik heb uiteindelijk mijn hele computer opnieuw geïnstalleerd (partities verwijderd en opnieuw geformatteerd dus .....)
Volg de stappen die hieronder beschreven worden, waarbij Mbam niet écht meer nodig is denk ik.

Eerst internet-omgeving schoon maken:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

Open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.


Scan nu met de freescanner van Mbam

Download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.


Nu download je superantispyware:

http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor zo'n snelle reactie,

Ik heb inmiddels de scans gedaan, maar deze kunnen ook niks verdachts vinden. Het probleem is nog steeds niet opgelost.:(
 
Gebruik eens Hijack this
Laat eens een scan doen en post hier je bevindingen van die scan.

Let wel op dat je niet zomaar wat verwijderd met dit programma. Dat kan nogal geen leuke bijwerkingen hebben :rolleyes:
Dus gewoon scannen en post hier een log bestandje van de scan resultaten.
 
Volgens mij worden hijackthis logs hier niet meer nagekeken (op helpmij.nl).

Voor je probleem: heb je belangrijke spullen op je pc staan? Als dit niet het geval is raad ik je aan opnieuw te installeren, want het moet wel heel ernstig zijn dat je door je provider dreigt te worden afgesloten. Zelfs na het verwijderen van "alle" virussen zou ik dat ding eerlijk gezegd niet meer vertrouwen...

Als er nog belangrijke data opstaat is het natuurlijk een ander verhaal.
 
Sorry ik wist niet dat er geen hijack logs meer werden behandeld.
Installatie via het netwerk is ook mogelijk :) Ik weet niet of je handige computer vrienden hebt?
 
PC opnieuw opstarten en dan op de F8 toets drukken.

Blijven tikken tot je een schermpje te zien krijgt.

Daar kies je: Veilgie Modus met netwerk...

Uw PC zal opstarten met alleen de noodzakelijkheden. Dus uw beeld zal een ietsje groter zijn. Geen zorgen maken.
Controleer dan of je hier op het internet kan. En of dit vlotter loopt.

succes!
 
Hoi,

Wellicht een overbodige vraag, maar heb je een draadloze internetverbinding en maak je (dus) gebruik van een router?
Wellicht is die niet goed beveiligd en hengelt een ander mee op jou internetverbinding.
 
Ik heb vanmiddag iemand laten kijken naar mijn computer, en het schijnt nogal een ernstige virus te zijn :(. En de enige mogelijkheid is waarschijnlijk nieuwe installatie via netwerk. En dit laat ik dan ook doen.


Ik denk dat ze je blaasjes wijs maken. Er zijn geen ernstige virussen. Zeker een winkeltje? Dat zal je veel geld kosten, terwijl dit niet nodig is.

Ik zeg het je: F8 om in veilige modus te starten. Probeer dit. Het MOET lukken. En test dan nog eens je internet en dergelijke.
 
Ik zeg het je: F8 om in veilige modus te starten. Probeer dit. Het MOET lukken. En test dan nog eens je internet en dergelijke.
Er zijn geen ernstige virussen? Gebruik je linux of een Mac systeem?

Veilige modus heeft standaard geen netwerk mogelijkheid, dus zul je wel voor die optie moeten kiezen in het veilige modus menu. Wat je hiermee wil bereiken vat ik even niet.
 
Wellicht moet je de router er eens tussenuit halen:

Haal de stroom van je kabelmodem
sluit je pc rechtstreeks op het kabelmodem aan
Zet eerst het modem weer aan en wacht enige tijd tot deze volledig online is.
Zet nu de computer aan.
 
Er zijn geen ernstige virussen? Gebruik je linux of een Mac systeem?

Veilige modus heeft standaard geen netwerk mogelijkheid, dus zul je wel voor die optie moeten kiezen in het veilige modus menu. Wat je hiermee wil bereiken vat ik even niet.


Ik gebruik Windows. En de meeste virussen krijg je er gewoon af.

Veilige modus kan je toch gewoon kiezen met netwerk of zonder?

In veilige modus wordt niet altijd alle spyware troep meegeladen in Explorer.
 
Ik heb geen draadloze verbinding, maar maak wel gebruik van een router. Ik heb zeg maar een modem van Alice en die heeft maar 1 ethernetaansluitig, dus heb ik een router waardoor ik meerdere computers kan aansluiten. Sinds de problemen zijn begonnen, heb ik de verbinding van de andere computers met de router verbroken.

Maar het rare is dat het Ip adres die Alice gevaarlijk noemt en die spam zou hebben verspreid, niet overeenkomt met mijn ip-adres die ik via cmd heb gevonden. Maar ik ondervind nog steeds problemen om op meeste sites te komen.

Het IP adres dat je ziet met IP-config is je interne IP van je router. 192.168. ...

ALs je uw IP wlit hebben dan ga je naar een website: whats myn IP (google effen).

Kan je pingen naar je router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan