Hardware Abstraction Layer (HAL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Wanneer ik Windows XP opnieuw wil installeren op een S-Ata schijf, blijft de pc hangen op de HAL (hardware Abstraction Layer) en komt ie met een foutmelding: kan het bestand \i386\halaacpi.dll niet in het geheugen laden. De foutcode is: 8192.

Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Jullie wel??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Heb je de harde schijf eerst ook geformatteerd alvorens win XP te installeren?
Heb je tijdens de installatie ook op F6 gedrukt om de SATA-driver te installeren?

@bork.
Ik heb die links ook gelezen, onbegrijpelijk voor een non-ITer denk ik.
Wat is Sysprep, dat is de veroorzaker?

sysprep -->http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3?lijstwoord=19097&topic=windows&letter=s

in andere woorden sysprep is een programmatje dat helpt bij het instaleren van windows op meerdere computers. het is in dit geval niet DE oorzak, maar word omschreven als een mogelijke oorzaak. waar het hier om gaat is dat de HAL zeg maar overeen moet komen met de HAL van je computer. met andere woorden, het zou zo kunnen zijn dat er een oudere windows xp cd word gebruikt op een machine met een nieuwere HAL dan die op de cd. in dat geval KAN er een error tijdens de instalatie komen.

sorry, ik weet niet wat ik hier mee moet doen. Ik heb maar 1 pc, hier stond XP op, maar heb de pc geformatteerd, zodat ik er een nieuwe installatie op kon zetten.

Nu krijg ik dus de foutmelding en kan dus geen XP meer installeren.

Erg moeilijk, inderdaad.
Ik kom op internet de overeenkomst tegen van halaacpi.dll met ACPI Uniprocessor PC
En die kom ik weer tegen op de site van Microsoft.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;299340

Op microsoft hebben ze het ook weer over HAL, dus het schijnt wel met elkaar te maken te hebben.

Je weet zeker dat je harde schijf helemaal leeg is toen je met de installatie bent begonnen?
Vertel eens wat voor PC je precies hebt?
Misschien schept dat wat meer duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan