hardware conflict blauwbeeld door geïntegreerde adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

mijn systeem:

pentium 4 3.00ghz, 512mb
windows xp home edition (nl) met service pack 3 en direct x9.0
moederboard: asus p4s800D-x
hardeschijf: samsung: hd502ij scsi disk device (500gb)
dvd en cd rom speler.

onregelmatig valt mijn pc uit en staat uit. wat er gebeurd is weet ik niet.
soms ben je in een spel bv bezig (bv roller coaster tycoon 2) en dan ineens krijg ik een blauw scherm voor me neus.en windows is afgesloten.

hierin staat:

kernel_data_inpage_error

hier onder staat dan dat dit waarschijnlijk een hardware conflict is.

en onderaan dit bericht zecht hij: bezig met starten van de fysieke geheugendump.
de fysieke geheugendump is voltooid.

Ik ging eens kijken bij de hardware aparaten en vind nergens eeen gele vraagteken.
wel viel mij op dat de ethernet adapter die op mij moederboard geïntegreerd is een rode kruis bevat omdat deze is uitgeschakeld.

ik maak gebruik van draadloos intenet van ziggo, en heb een losse usb ontvanger voor internet.
in de hardware staat: sitecom wireless network usb adapter turbo g wl-172 #2
deze is mijn draadloos adapter die ik nodig heb voor internet. dit werkt ook prima en ondervind geen problemen.
maar er staat ook bij de hardware: sis 900-based pci fast ethernet adapter
deze gebruik ik niet, omdat ik draadloos zit op de andere adapter die aangesloten is via usb.

nu dacht ik die geïntegreerde adapter die op mij moederboard zit te verwijderen, maar elke keer als ik windows start vind hij deze als nieuwe hardware terug. dus dat schiet niet op.
ik dacht dan schakel ik hem enkel alleen uit. maar dan geeft windows constant de melding dat deze is uitgeschakeld. (dan blijf ik een conflict houden)

ik denk dat mijn probleem dat me pc op dat blauw scherm valt en vertelt dat het door die adapter komt. maar hoe op te lossen? en/of het daadwerkelijk dat probleem is. durf ik niet te zeggen.
ik weet wel dat dit het enige conflict is die ik vind in de hardware lijst.

iemand een idee???

Een idee heb ik wel.
Er staat dus dat de kernel data van de page file niet in het geheugen gelezen kan worden.
Het laatste heb je al min of meer gecontroleerd ,of je hardware kapot is.
Maar ik zou beginnen met een goede anti-virus scan.
Daarna het controleeren van je harde schijf.
Omdat het vaak veroorzaakt wordt door een slechte sector (bad block) in de page file op je harde schijf.
En daarna het geheugen goed testen of dat de rede is waaron het niet gelezen kan worden.

Succes

Een idee heb ik wel.
Er staat dus dat de kernel data van de page file niet in het geheugen gelezen kan worden.
Het laatste heb je al min of meer gecontroleerd ,of je hardware kapot is.
Maar ik zou beginnen met een goede anti-virus scan.
Daarna het controleeren van je harde schijf.
Omdat het vaak veroorzaakt wordt door een slechte sector (bad block) in de page file op je harde schijf.
En daarna het geheugen goed testen of dat de rede is waaron het niet gelezen kan worden.

Succes

virus scanner heb ik wel een goede.

alleen heb toen der tijd wel een andere hardeschijf ingehangen, zou dit het probleem dan kunnen zijn???

volgens mij had ik deze toen eens vervangen omdat ik voorheen ook al eens problemen had. (weet niet meer wat)

maar dan zal ik t moeten testen of het aan de hardeschijf ligt.

Hoi djeric

Ik denk dat je het niet helemaal begrijp.
Het gaat er niet om wat voor anti-virusscanner je heb ,maar je moet hem even een goede scan laten uitvoeren.
Dus handmatig een scan opstarten en hem diep laten scannen en hem de Master Boot Record (MBR) laten doorzoeken.
Met diep bedoel ik de virussen die op het kernel-nivo van het besturings systeem kunnen werken ook wel bekent als de derde generatie rootkits ,en dan natuurlijk ook de wat oudere boot-virussen.

Dan bedoel ik in eerste instantie niet of je harde-schijf kapot is maar of er een slechte sector (bad block) op je schijf is die niet goed gelezen kan worden.
Normaal start windows na zo'n error bij het herstarten van windows scandisk of autochk op maar in het geval dat deze hun taak niet goed kunnen uitvoeren kun in de recovery console of het systeem in DOS laten booten chkdsk /r of chkdsk /f /r de schijf laten controleren en eventueel laten herstellen als dat mogelijk is.

De page-file word op zijn nederlands ook wel het wissel-bestand genoemd en is een uitbreiding van het geinstalleerde geheugen op de harde schijf ook wel bekend als het virtueele geheugen (virtual memory).
Windows heeft die gegevens die naar het virtueele geheugen bestand zijn geschreven (een bestand die voor de tijdelijke opslag van het geinstalleerde geheugen wordt gebruikt) weer nodig in het geinstalleerde geheugen (fysieke geheugen) en kan het niet meer terug in het fysieke geheugen laden.
Wat bij gegevens op het kernel nivo een kritieke fout is ,daarom een BSOD melding.

Ik hoop dat het zo wat meer duidelijkheid geeft.
We kunnen met alleen maar een melding van 4 woorden nog niet zeggen wat de fout veroorzaakt en moeten eerst de ideeën van een mogelijke oorzaak op tafel leggen en controleeren om zo de mogelijke oorzaken uit te sluiten en de oplossing over te houden.
Er is dus nog niks zeker.:)

Greets en een fijne jaarwisseling Ragdoll :thumb:

ik heb een handmatige scan gedaan en alles gescand.

ik heb wat infecties gevonden in de map "cookies"

de virus scanner (avg) heeft ze in quarantaine geplaatst en zijn verwijdert.

het waren geen gevaarlijke infecties, maar spyware.

ik heb zelfs hitmanpro 3.5 eroverheen gegooit en vind niets terug.
avg = ook clean nu.

het is nu afwachten of dit mijn probleem verholpen heeft met het uitvallen van me windows (blauwbeeld)

Als dit het probleem was die virussen op me hardeschijf en ik die blauw scherm niet meer krijg, dan is mijn probleem hiermee opgelost.

zodra hij t weer doet, of er andere zaken ter pas komen die me nog opvallen over dit onderwerp. dan laat ik me weer hier horen.

in iedergeval al bedankt mij voor op weg te helpen, zat er al een tijdje mee in de knoei. :thumb:
tevens leer ik hier wel van.

Hallo djeric

Ik wil als eerste jou ook bedanken en leer hier weer van.:thumb:
Zit er eigenlijk al heel lang mee in knoei vanaf een forum bij Microsoft in de tijd van windows 95 wat met name heel duidelijk te zien is bij de afdeling BSOD van Microsoft.
Maar natuurlijk wel heel iets anders, dat zit hem in de grenzen die voor mij alleen zichtbaar zijn in de afdeling BSOD van Microsoft maar heb het besef er niet van omdat hij voor mij niet bestaat,en moet leren dat voor meeste mensen het een onberijkbare grens is en ze niet moet gaan helpen om over zo'n grens heen te gaan, en moet eens leren te begrijpen dat het ook mij de grens moet zijn.
Zeg maar ik help je op weg, en jij help me op de weg te blijven.:thumb::thumb:

b.t.w: Dat komt door dat op een goede manier omgaat met de info die geef en de goede manier waarop je post.

Volgens heb je goed door.
Als je veel spyware heb kan het je pc wel flink van slag af brengen en zelfs een bsod is mogelijk maar in dit geval ga ik er niet uit.
Het zou nu een programma in het systeem fouten moeten laten maken en het is niet bekent dat spyware zoiets kan.

De schijf controleren en het geheugen kan geen slechte invloed hebben en raad je aan dat wel te doen.

Wat je natuurlijk ook altijd kan doen en omdat het onregelmatig is het logboek of dat moment er iets is geweest wat werd opgestart of in het geheugen is geladen.

Alles melden wat opvalt hier over is een geweldig idee.:cool:

Groetjes Ragdoll.

hallo.

het heeft even geduurd voordta ik weer een reactie hier achterlaat.
maar heb nog een tijdje afgewacht wanneer ik dat blauw scherm steeds terug krijg.

nou dit is weer het geval, desondanks dat ik de hardeschijf volledig op spyware en viruusen hebt gecontrolleerd.

maar deze keer werd het iets heftiger, de pc sprong met enkele uren op dat blauw scherm. en soms dat hij niet meer wou opstarten.

met geluk had ik nog een hardeschijf, (van 160gb) en heb deze er nu na een schone instalatie geinstalleerd.

dit werkt tot nu helemaal perfect.

om de pc met die 500gb hardeschijf ook opnieuw te instaleren, heeft geen efect, dit had ik ook al geprobeerd, maar kreeg toch na een tijdje weer last van dat blauwe scherm.

mijn probleem tot nu is hiermee opgelost, maar of ik nu daad werkelijk geen blauw scherm krijg is nog even een tijdje afwachten door de pc weer intensief te gebruiken.

mijn oplossing:

harderschijf van 500gb vervangen door een 160gb hardeschijf.

Het ziet er naar uit dat het een goede oplossing is.

Maar zou wel gewoon een hard disk diagnostic tool over die 500 gig schijf laten gaan in plaats van wachten of er meschien bsod komt.
Op die ultimate boot cd staan er een aantal.
http://www.ultimatebootcd.com/

zou wel gewoon een hard disk diagnostic tool over die 500 gig schijf laten gaan [/url]

ik heb nu de 160gb erin zitten, en deze is geheel in orde.

de pc is geheel geformateerd, en opniew ingedeeld (parties verwijdert)

nu wacht ik een aantal x dagen tot ik geen bsod meer krijg.

als dit het probleem nog steeds veroorzaakt...... lijkt mij dat het niet aan de hd ligt!
maar bv de ram geheugen :rolleyes:

maar goed laat me nog horen....

eerst eens kijken wat die nu doet. tot nu toe nog steeds goed.

p.s. als je een schijf formateerd en de partities opnieuw indeeld dan zijn de kritieke fouten toch wel weg???

ik heb nu de 160gb erin zitten,
maar goed laat me nog horen....

nou zoals gezecht...

de pc doet het nog altijd prima......

ik heb geen bsod meer.......

dus het heeft wel degelijk aan de hardeschijf gelegen.

vreemde is dat ik niet begrijp waarom????

komt het nu dat de type niet past op mij pc? (volgens de winkel wel)

of zijn de fouten niet van de schijf weg te krijgen???

zelfs bij een format van de schijf heb ik een bsod gehad... (na schone instaltie weer dan in windows xp)

in iedergeval t werkt nu wel, en zal t moeten uitzoeken op een test pc.

Laatst bewerkt:
Dat idee had al ,kijk formateren en nieuwe partities maken enzo is software matig.
Wat natuurlijk een goede oplossing kan zijn als je een software matig probleem zou hebben zoals bijvoorbeeld je partities onstabiel zou zijn geworden.
Maar je heb volgens mij een hardware probleem.
Als er nu een klein stukje op je schijf een slecht zou zijn een paar bit of bytes dan zijn er dos programma's die je schijf zo kunnen instellen dat het slechte gedeelte niet meer wordt gebruikt.
Om zo het probleem te omzijlen want er is natuurlijk geen software oplossing voor een hardware probleem.

Maar met de melding dat het heftiger werd en na een paar uur er alweer een bsod tevoorschijn komt geef me het idee dat de schijf slechter word.
Vandaar de tip om een diagnose programma van de fabriekant van de schijf te gebruiken voor die schijf want ik denk dat die schijf aan het dood gaan is.
Want als dat programma het kan bevestigen weet meteen waar je mee af bent voordat je weken of meschien wel maanden lang er mee bezig bent en toch niks meer te redden is.

Ik heb zoiets zelf ook gehad met een schijf van aantal maanden oud en na 4 weken weken windows eens 10 tot 12 keer per dag op die schijf installeren (tja daar draai ik me hand niet voor om) was hij toch echt wel dood en zag mijn computer hem niet meer zitten en dat was de tweede en laatste maxtor en heb nu gewoon weer 6 western digitals in mijn pc zitten.
Maar goed dat is wel weer veel tijd en het eenige wat je daar van leerd is dat er tussen goed en kapot er nog wel eens een tijd van kapot gaan kan zitten.
Dus ik zou als jou was nu toch even de betrouwbaarheid (goed kunnen lezen en schrijven van en naar de schijf zonder data verlies) van die schijf gaan controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan