djeric
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2006
hallo.
mijn systeem:
pentium 4 3.00ghz, 512mb
windows xp home edition (nl) met service pack 3 en direct x9.0
moederboard: asus p4s800D-x
hardeschijf: samsung: hd502ij scsi disk device (500gb)
dvd en cd rom speler.
onregelmatig valt mijn pc uit en staat uit. wat er gebeurd is weet ik niet.
soms ben je in een spel bv bezig (bv roller coaster tycoon 2) en dan ineens krijg ik een blauw scherm voor me neus.en windows is afgesloten.
hierin staat:
kernel_data_inpage_error
hier onder staat dan dat dit waarschijnlijk een hardware conflict is.
en onderaan dit bericht zecht hij: bezig met starten van de fysieke geheugendump.
de fysieke geheugendump is voltooid.
Ik ging eens kijken bij de hardware aparaten en vind nergens eeen gele vraagteken.
wel viel mij op dat de ethernet adapter die op mij moederboard geïntegreerd is een rode kruis bevat omdat deze is uitgeschakeld.
ik maak gebruik van draadloos intenet van ziggo, en heb een losse usb ontvanger voor internet.
in de hardware staat: sitecom wireless network usb adapter turbo g wl-172 #2
deze is mijn draadloos adapter die ik nodig heb voor internet. dit werkt ook prima en ondervind geen problemen.
maar er staat ook bij de hardware: sis 900-based pci fast ethernet adapter
deze gebruik ik niet, omdat ik draadloos zit op de andere adapter die aangesloten is via usb.
nu dacht ik die geïntegreerde adapter die op mij moederboard zit te verwijderen, maar elke keer als ik windows start vind hij deze als nieuwe hardware terug. dus dat schiet niet op.
ik dacht dan schakel ik hem enkel alleen uit. maar dan geeft windows constant de melding dat deze is uitgeschakeld. (dan blijf ik een conflict houden)
ik denk dat mijn probleem dat me pc op dat blauw scherm valt en vertelt dat het door die adapter komt. maar hoe op te lossen? en/of het daadwerkelijk dat probleem is. durf ik niet te zeggen.
ik weet wel dat dit het enige conflict is die ik vind in de hardware lijst.
iemand een idee???
mijn systeem:
pentium 4 3.00ghz, 512mb
windows xp home edition (nl) met service pack 3 en direct x9.0
moederboard: asus p4s800D-x
hardeschijf: samsung: hd502ij scsi disk device (500gb)
dvd en cd rom speler.
onregelmatig valt mijn pc uit en staat uit. wat er gebeurd is weet ik niet.
soms ben je in een spel bv bezig (bv roller coaster tycoon 2) en dan ineens krijg ik een blauw scherm voor me neus.en windows is afgesloten.
hierin staat:
kernel_data_inpage_error
hier onder staat dan dat dit waarschijnlijk een hardware conflict is.
en onderaan dit bericht zecht hij: bezig met starten van de fysieke geheugendump.
de fysieke geheugendump is voltooid.
Ik ging eens kijken bij de hardware aparaten en vind nergens eeen gele vraagteken.
wel viel mij op dat de ethernet adapter die op mij moederboard geïntegreerd is een rode kruis bevat omdat deze is uitgeschakeld.
ik maak gebruik van draadloos intenet van ziggo, en heb een losse usb ontvanger voor internet.
in de hardware staat: sitecom wireless network usb adapter turbo g wl-172 #2
deze is mijn draadloos adapter die ik nodig heb voor internet. dit werkt ook prima en ondervind geen problemen.
maar er staat ook bij de hardware: sis 900-based pci fast ethernet adapter
deze gebruik ik niet, omdat ik draadloos zit op de andere adapter die aangesloten is via usb.
nu dacht ik die geïntegreerde adapter die op mij moederboard zit te verwijderen, maar elke keer als ik windows start vind hij deze als nieuwe hardware terug. dus dat schiet niet op.
ik dacht dan schakel ik hem enkel alleen uit. maar dan geeft windows constant de melding dat deze is uitgeschakeld. (dan blijf ik een conflict houden)
ik denk dat mijn probleem dat me pc op dat blauw scherm valt en vertelt dat het door die adapter komt. maar hoe op te lossen? en/of het daadwerkelijk dat probleem is. durf ik niet te zeggen.
ik weet wel dat dit het enige conflict is die ik vind in de hardware lijst.
iemand een idee???