hardware detectie omzeilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Hallo helpers

k krijg mijn Canon printer/fax B210C niet goed geinstalleerd onder XP, maar hij doet het wel. Ik geef niet gauw op maar het lukt gewoon niet via de bekende drivers en de patch voor XP.
Bij het opstarten meldt XP dat er nieuwe hardware is aangetroffen etc etc. Ik annuleer dit dan handmatig. Kan ik die melding omzeilen zodat het niet wordt getoond na het opstarten? (de printer doet het toch!)

Txs.

Pieter,

Kun je even aangeven welke driver je hebt gevonden, misschien kunnen de snuffelaars hier op Helpmij, nog andere drivers vinden die mogelijk wel correct jouw printer laten installeren onder XP.

De drivers die ik zo gauw vond voor XP zijn M221_mux en het bestand msworks.exe

Gr, Remy

Laatst bewerkt:
Hallo Remy, ik heb de NT driver geprobeerd en ook de 2000 driver. Daarna adviseert Canon de XP patch te installeren. Hetgeen ik gedaan heb.
Ik moet erbij zeggen dat het probleem ontstaan is na een installatie van SP1.

Heb je deze driver ook al geprobeerd, dit is het m221_mux bestandje
Misschien als je deze uitvoert dat het verholpen is, want volgens Canon is dit een echte XP driver.

dit is het msworks bestandje wat ook zou moeten werken volgens driverguide.

Remy

Laatst bewerkt:
Hallo Remy, dit is de XP patch die ik al heb genoemd, maar daarvoor moet je de driver eerst installeren.

Heb je ook de faxdrivers geinstalleerd ???

jaja, en het spulletje draait ook. Maar die stomme melding van nieuwe hardware etc.

Krijg je als je verder gaat ook de Wizard, dat de hardware geinstalleerd moet worden ??? Zo ja heb je deze dan ook al aangegeven dat hij het INF bestandje eens moet proberen wat in het m221_mux bestand zit?

Mogelijk dat het dan wel lukt.......:8-0:

Disable Shell Hardware Detection

Select Shell Hardware Detection. (If necessary, "Stop" the service), change Startup type to 'Disabled', click Apply, then click 'OK'

is een service van xp die je uit kan schakelen.

niet gewenst maar kan wel.

start/uitvoeren/services.msc

pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan