Hardware drivers installeren windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedemorgen,

Ik heb zojuist windows 7 (x64) geinstalleerd en het draait allemaal vlekkeloos tot nu toe. Alleen bij een nieuwe installatie van windows xp moest k altijd moederbord drivers, audio, etc installeren.
Hoeft dat bij windows 7 niet? Want ik heb direct al LAN-verbinding en het geluid werkt ook al zonder dat ik iets geinstalleerd heb.

Groet,

Bram

Hallo Bram,

Windows 7 is een upgrade en hoeft eigenlijk niet bij(welke windows had je ervoor?).

Bedankt voor je reactie, hiervoor draaide ik Windows XP professional. Ik heb wel voor de installatie van Windows 7 de meeste programma's verwijderd, waaronder ook de videokaart drivers etc. Moederbord drivers had ik er op laten staan.
Ik vondt trouwens ook al dat Windows 7 de C: schijf zo snel formatteerde tijdens de setup? 5 seconden i.p.v. een uur bij Windows xp.

Windows 7 heeft een functie die zoekt naar jou drivers. Misschien hoef je niets meer te doen, maar kijk wat de installatie wizards zeggen als je toch voor de zekerheid wilt doen.

De persoon begint met dat er er Windows XP geïnstalleerd was en nu Windows 7 64Bit. Lijkt me stug dat hiervoor ook al een Xp 64BIT geïnstalleerd was, dus is er een schone installatie gedaan en geen upgrade.

Hmm, ik zie net bij het restarten dat ik ook nog steeds kan kiezen voor het opstarten van een oudere versie van Windows. Ik denk dat dit dan mijn oude WinXP is. Heeft de setup van Windows 7 mijn schijf dan niet geformateerd? Ik heb wel op format geklikt tijdens de setup van Windows 7.

De persoon begint met dat er er Windows XP geïnstalleerd was en nu Windows 7 64Bit. Lijkt me stug dat hiervoor ook al een Xp 64BIT geïnstalleerd was, dus is er een schone installatie gedaan en geen upgrade.

Klopt, WinXP 32-bit was geinstalleerd.

Zie mij bericht hierboven, je Windows XP is 32BIT en kan niet ge-upgrade worden naar een 64BIT Windows 7. Kennelijk heb je dus niet de goede schijf/partitie geformatteerd. Daarnaast is het wel verstandig de drivers van de fabrikant te installeren en niet het aan Windows over te laten. Windows zoekt niet de volledige drivers.

Laatst bewerkt:
Ah oke, maar ik heb niet voor upgrade gekozen in de installatie wizard maar voor custom. Maar het is wel raar dat het formateren maar 5 seconden duurde. Terwijl ik van XP kan herrineren dat dit ongeveer een uur duurde.

Er wordt een "snel format" gedaan. Start Windows Xp ook nog op? Zo ja, dan heb je een dual-boot aangemaakt en Windows 7 op een andere partitie/schijf geïnstalleerd en de verkeerde geformatteerd..

Windows XP start niet meer op. Heb ik net geprobeerd. Ik kan ook op geen van mn hardeschijven files van WinXP vinden.

Nee die kan ik ook niet vinden. Maar ik laat het maar even zo, het draait voorlopig mooi soepel. Als er rare dingen gaan gebeuren kijk ik wel verder. Wel mooi scherp beeld zeg met 64-bit! Echt top.

Hey Nicj56 hoe kan je die Windows Xp user Mozilla Firefox user etc. downloaden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan