Hardware drivers missen na herinstallatie XP - hoe erg is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poesjeszijnlief

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Goedenavond hulpvaardigen,

Ik heb onlangs mijn laptop geliefkoosd met een format van alle stations en een herinstallatie van Win XP. Helaas moest ik zelfs op zoek naar een groot deel van de drivers. De drivers die op de website van de fabrikant (Acer) stonden voor dit model werkten niet.

De laptop is mij aangeleverd door een vriend van mijn vader met een eigen bedrijfje, dus of Acer nu foute drivers online heeft staan, of die vriend andere componenten in deze laptop heeft geplaatst dan de standaard van dit model; ik weet het niet.

Wanneer ik nu naar Hardware ga bij het configuratiescherm, en de wizard om naar onlangs aangesloten nieuwe hardware te zoeken, zie ik dat er nog drivers voor twee dingen lijken te missen:

SM-buscontroller
Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio

Mijn vraag is: hoe erg is het precies om deze drivers niet te installeren? Ik kan nu alles op mijn pc doen wat ik wil doen. Het is niet nodig om dingen te installeren die ik niet nodig heb. Ik heb bijvoorbeeld ook de installatie van de bluetooth driver achterwege gelaten, ik gebruik dat nooit.

Toen ik ging googlen op SM-buscontroller las ik echter iets over temperatuur van het moederbord of iets dergelijks. Dus ik wil het even controleren.

Met vriendelijke groet!
Margreet

Hoi....

Zo te zien heb je de chipsetdrivers niet geinstalleerd.De smbus zou daar een onderdeel van zijn.
Normale gang van zaken is eerst de chipsetdriver installeren en na een herstart al de andere drivers.(vga,audio etc etc)
Dat Acer de verkeerde drivers zou hebben staan betwijfel ik.

Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag, maar het komt wel in de buurt. :P

Ik zal mijn vraag even herhalen:
Kan het kwaad dat ik de resterende drivers niet installeer?

Ik heb alle andere drivers al geinstalleerd zonder problemen en kan alles doen met de laptop. Althans, alles wat ik ermee wil doen.

Ik heb overigens een Acer Travelmate 5720.

Alvast bedankt.

Je hebt/krijgt dan een instabiel systeem.Vroeg of laat kom je tegen problemen aan.

Staat in je bios meschien de USB op 1.1 en niet op USB 2.0 ?
Dat met de System Managment Bus (SMBus) controler te maken kan hebben.

Die andere bus voor HD audio is met XP wel grappig als er zo'n geluidkaart erbij heb als ik en je de monitor met HDMI kabels heb aan gesloten en het systeem de resourse gaat zien als dat twee monitors zijn en je een boots in de video perfomance kan maken.
Maar verder niet intresant als niks voor HD audio heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan