Hardware en Sortware firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
918
Hallo,

Ikk heb zojuist een SMC ADSL Barricade router met firewall geïnstalleerd en aan de praat gekregen, en ik heb een vraag over de effectiviteit van de Firewall. Voorheen heb ik gewerkt met een Speedtouch ADSL modem en software firewalls (ZA en tot en met vandaag die van Panda). Als ik naar ShieldsUp ging om te testen of mijn poorten goed afgeschermd waren, zat mijn computer altijd potdicht voor de buitenwereld. Dit is nu niet meer het geval. Bijna alle vakjes zijn blauw of rood, terwijl ze vroeger allemaal groen waren, ook als ik de firewall van Panda actief laat.

Ik dit normaal zo of heb ik iets niet goed geconfigureerd? Hoe kan het dat ShieldsUp allerlei poorten ziet openstaan terwijl ik achter een router zit?

Groet, Arthur
 
de firewal in de smc routers staat standaard op uit als je het nog niet gedaan hebt moet je deze in je config ff op enable zetten en dan nog eens testen
 
Ook als je je firewall zo hebt aangezet zou ik je toch aanraden, in ieder geval voorlopig, ook een software firewall te blijven gebruiken. Kijken of er echt niets meer doorkomt.

Afhankelijk van merk en type van je router kan het zijn dat je firewall niet 100 % beveiliging biedt. Zou wel zo horen te zijn, echter komt er bij mij toch nog weleens wat binnen op mijn software firewall, terwijl alles dichtstaat in de router.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan