Hardware fout of..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker76

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2006
Berichten
11
Hallo

Ik heb 1 week geleden een pc van mijn vader leeggegooid, om er een nieuwe Windows XP Professional op te zetten. De computer is nog maar 2 jaar oud en was toen -hij hem kocht het nieuwste van het nieuwste. Alleen hij heeft eigelijk 1,5 jaar lang in een stoffig hok gestaan en 3 verhuizingen meegegaan. Daardoor zat ALLES aan de buitenkant, alle gaten en hoeken, vol met stof. (zelfs de USB-poorten:eek:)

Toen ik een backup van alle documenten en afbeeldingen had gemaakt en daarna de harde schijf totaal had leegegooid, probeerde ik Windows XP Professional (NL) te installeren. BIOS ging goed en hij starte mooi van de CD op. Installatiebestanden netjes uitgepakt en de computer startte opnieuw op om de installatie te hervatten. Toen de installatie halverwege was begon het beeld ineens flikkeren en begonnen alle kleuren te veranderen. Ook liep de computer vast. Echt ik kreeg de hele tijd een heel raar beeld, en elke keer in een andere fase in de installatie. Nu krijg ik hem zelfs niet meer opgestart vanaf de cd, dan begint hij al bij het booten te flippen.

Computermerk is onbekend. Alleen weet ik dat er een Intel Pentium 4 processor inzit en beeldscherm: Samsung Syncmaster 171N.

Waar kan het aan liggen? Ik denk een hardwareprobleem, want zoveel stof heb ik nog nooit bij elkaar gezien, en ik heb wel eens gelezen over stof in de computer, dat dat heel schadelijk is. Ik heb al zoveel mogelijk weggezogen aan de buitenkant, maar ik durf hem niet open te maken.

Kan het ook een softwareprobleem zijn?


Alvast bedankt.

gebruiker76
 
zou toch maar eens aan de binnenkant van de kast kijken.
als niet alle ventilatoren draaien kan het een warmte probleem zijn.
 
waarschijnlijk je ventilator van je processor.
 
Oke:confused:

Wat kan ik eraan doen is het verstandig om de computerkast open te maken met weinig kennis of..?

Wat is verstandig? Als je denk dat je meer kwaad gaat doen dan goed, liet ik de kap mooi dicht. Vol met stof aan de buitenkant zegt niet veel maar zegt wel dat de pc niet altijd in de juiste ruimte heeft gestaan. Stof kan idd een oorzaak zijn dat je pc bagger loopt atm.

Wat je kunt doen is pc loskoppelen, bus met lucht halen (of als je een compressor hebt mag dat ook natuurlijk) en de pc schoonblazen tot al het stof verwijderd is.

Kijk dan meteen of alle kaarten goed aangedrukt zijn en of de condensatoren op je mobo (die ronde grote dingen) bol staan of lekken. Dit lijkt me nog aardig te doen, zelfs voor iemand die de pc voor het eerst openmaakt. Ga niet met metalen voorwerpen op je mobo of andere kaarten zitten prutsen want dan gaat het zeker niet goed ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan