hardware fout tussen usb2 en dvdbrander

Status
Niet open voor verdere reacties.

heitsme

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
elke keer als ik een dvdbrand laat mn pc uit. heb al een nieuwe brander gekocht dacht daar liogt het aan de oude zal wel bijna overlijden van het vele branden maar ook met de nieuwe gebeurd dit
nu ben ik verder gaan denken en dacht als laatste heb ik de usb2kaart aangesloten en idd die haal ik er uit en de brander brand weer goed
als ik mn usb heb aangesloten werken mn printer en externe harde schijf er prima op
waar kan het probleem liggen

nb als ik brand had ik wel de externe hardeschijf uitstaan..

nu haal ik elke keer als ik brand de kast open om de usb los te halen maar dat lijkt me ook niet echt goed

Je kunt eens in apparaatbeheer kijken of je geen IRQ conflict hebt, of dat die kaart eventueel een gedeelde gebruikt met de controller van de dvd brander.

Staat ACPI aan in de bios? en staat in de bios ( indien aanwezig ) pnp os aan?

onder advanced- power managment setup heb ik gevonde ACPI standby state bedoel je die die staat op S3/STR
waar moet die pnp os staan?

in apparaat beheer staat nergens een teken van conflict.
of dat die kaart eventueel een gedeelde gebruikt met de controller van de dvd brander.- waar vind ik dat??

heitsme zei:
onder advanced- power managment setup heb ik gevonde ACPI standby state bedoel je die die staat op S3/STR
waar moet die pnp os staan?

in apparaat beheer staat nergens een teken van conflict.
of dat die kaart eventueel een gedeelde gebruikt met de controller van de dvd brander.- waar vind ik dat??

Die pnp os staat alleen in de wat oudere biossen, en wil alleen maar zeggen dat als deze op diabled staat, dat de bios alle irq's uitdeeld, nu wordt het vaak automatisch, indien de ACPI op enabled staat, door XP geregeld, dan heb je boven de rieële irq's tot 15, de viruele irq's tot 22.

De IRQ's staan ook in apparaatbeheer, bij beeld, bronnen op verbinding, IRQ's.
Maar als je geen geel vraagteken hebt, zie je daar alleen aalle uitgedeelde irq's op welke apparaten.

Misschien andere/nieuwere drivers voor die kaart?
Want het is toch een raar fenomeen, een conflict tussen een USB kaart en een brander, al een ander pci slot geprobeerd?

hoe probeer ik een ander pci slot (geen idee wat dat is)

heb gekeken bij de IRQ daar staat de brander niet tussen

de fout die aangegeven word voor de pc uitslaat heeft iets te maken met het geheugen
fout 0x5b191531 en iets met geheugen op 0xaa55aa95

Laatst bewerkt:
heitsme zei:
hoe probeer ik een ander pci slot (geen idee wat dat is)

Dat is dat gekke lange, meestal witte ding waar je die USB kaart in drukt.:D

heb gekeken bij de IRQ daar staat de brander niet tussen

Dat klopt, die hangt aan een controller, en dan staat er de primaire en secundaire ide kanaal, irq 14 en 15.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan