Hardware installatie problemen !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joycie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Mijn vriend en ik hebben een aantal dagen geleden nieuwe onderdelen gekocht voor onze pc's.
Het gaat om:
Mobo: Foxconn Bloodrage
CPU: Intel Core i7 920
Geheugen: OCZ triple channel 6GB
Videokaart: Sapphire Radeon HD4870, 1GB

Deze spullen hebben wij dubbel aangeschaft.

Mijn vriend is gisteren avond begonnen met het inbouwen in zijn pc, maar eenmaal ingebouwd bleek het niet te werken. Leds en fans gaan wel aan, maar verder gebeurd er niets. Geen beeld!
Vervolgens heeft hij zijn oude videokaart geprobeerd (Geforce 8800GTS), nog steeds hetzelfde.
We dachten dat misschien een onderdeel van de nieuwe hardware kapot was en hebben alles 1 voor 1 geprobeerd te vervangen met de onderdelen van mijn set. Maar ook dit leverde geen resultaat op.
We hebben alles hetzelfde gekocht, behalve het geheugen. Wel beide OCZ triple channel 6GB. En ook dat hebben we beide geprobeerd.
Andere monitor ook al geprobeerd.

Wij weten niet meer wat we nog kunnen doen. Er is iets wat we waarschijnlijk over het hoofd zien, maar we komen er niet uit.

Kan iemand ons helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Joyce

Wat voor een voeding heb je er in zitten?
Gaat de fan op de videokaart aan?
Afstand busjes geplaatst?

Laatst bewerkt:
Coolermaster M700 700W

Fan gaat draaien.

Busjes zitten goed...

Testen op ander beeldscherm, uhmm misschien is de kabel kapot die naar het beeldscherm gaat. Weet het zelf zo ook 123 niet meer...
Voeding moet het gewoon redden.

Dan weet ik het helaas ook niet meer... Sorry.
Doet de videokaart het wel in jouw systeem? Dus die van hem op jouw moederbord.

We hebben beide nieuwe videokaarten en 1 van onze oude geprobeerd ....

En ze doen het beide wel in jouw systeem. Want als ze het dan doen dan weet je dat het niet aan jouw videokaart ligt.

Dan zou ik denken dat het moederbord kapot is, maar zeker zeggen durf ik dat niet. ;) Dus ik wacht even de ander reacties af.

Blijkbaar is het enige dat niet veranderd is het motherboard/cpu...ik ga ervan uit dat de voeding ook als eens gewisseld is....
Wat ik op dit moment zou doen is het motherbord uitbouwen, dit naast de kast op de tafel leggen (zie dat er geen kortsluitingen kunnen zijn, eventueel enkele lego blokjes eronder leggen) en de hele opbouw over doen buiten de kast, wel de nodige kabeltjes van de kast aansluiten anders werkt het ding ook niet.
Indien je koelpasta gebruikt hebt voor de cpu fan, teveel koelpasta kan onder de cpu raken en een gelijkaardig probleem veroorzaken. Verder zo weinig mogelijk aansluiten, geen CD/DVD drive minimaal geheugen geen HD echt het uiterste minimum de bedoeling is dat je het BIOS ziet opstarten en daarna kan je verder bouwen.
Ik veronderstel dat je bij het opbouwen genoeg voorzorgen genomen hebt tegen statische ontladingen....indien niet is er een reële kans dat er iets defect is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan