hardware installeren "toegang geweigerd"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baboab

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
58
ik haat herinstallaties als het probleem zo op te lossen is maar hier heb ik denk ik nog eens een pc van een collega gevonden waar dit wss zal moeten gebeuren. Ik heb weeral reeds menig forum uitgeplozen maar nergens een oplossing gevonden en toch blijkt het een vaak voorkomend probleem te zijn, jammergenoeg telkens met "herinstalleer dan maar" als oplossing :p

toch eventjes proberen :p
Bij installatie van eender welke hardware geeft hij een fout ivm met de hardwareinstallatie die niet voltooid kan worden, zelfs herkend hij de devices (meest problematische is momenteel de netwerkkaart :() met als melding: "Toegang geweigerd"

werkt niet:
- SP2 verwijderen (embedded install.)
- Inloggen als Administrator (ook niet in safe mode)
- Nieuwe account
- machtigingen veranderen op currentcontrolset in register

even wel een note bij het register, het bleek nogal een soep te zijn, er stonden 2 rare machtigingen in, "BEPERKT" had op bepaalde sleutels geen rechten, die heb ik weggesmeten waar ik hem ben tegengekomen, vervolgens iedereen had ook GEEN rechten en heb ik mùaar volledig gegeven, kwestie van zeker te zijn.

Kan me iemand helpen dit probleem evt te omzeilen? al is het maar enkel voor de netwerkkaart?

mvg
Bert

EDIT:
ik weet niet hoe lang dit al het geval was, system resotre is uitgeschakeld en ben pas op het probleem gestoten bij het proberen herinstalleren van de netwerkcontroller na serieus malware probleem.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij inderdaad dat de rechten-verschaffing op (delen van) de registry onmogelijk zijn gemaakt.

Eerste stap: Kijk met dial-a-fix d.m.v. de toets Policies of er beperkingen zijn gezet op het account. Zet die dan af.

Je zou daarna d.m.v. het draaien van RegMon tijdens de installatie/configuratie van de netwerkkaart kunnen kijken op welke registerplaatsen er problemen optreden. Via Start -> Uitvoeren -> regedit.exe kun je dan, door het rechtsklikken op de betreffende sleutels en te kiezen voor Machtigingen kunnen kijken of er inderdaad daar ook nog een rechtenprobleem bestaat en evt. oplossen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoewel je aangeeft dat het 'slechts' om een netwerkkaart zou gaan, ben je duidelijk.
Kennelijk is er nogal wat aan de hand op die pc.
Het is dan ook een hachelijke onderneming voor 'beantwoorders' hier om je een directe oplossing te willen geven.
Door de door jou geschetste problemen is het vrijwel onmogelijk een zinnig antwoord te geven. :eek:

Onduidelijke rechtenrestricties, die ook de eigenaar niet duidelijk zijn
Mógelijke oorzaak de nodige malware .....

Je collega zal wel blij met je zijn, als je - na waarschijnlijk heel veel tijd en energie - het probleem hebt opgelost.
Als ik jou was zou ik je collega adviseren om maar eens met een schone lei te beginnen en hem daarbij in te fluisteren, dat dat zo'n vijf tot zes uur gaat kosten ... mits hij alle originele software, drivers etc. bij de hand heeft. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord. Ik ga dit vanavond testen en zal zeker laten weten of dit een oplosing biedt.

normaal zijn er geen beperkingen opde account, vermits ik een nieuwe heb gemaakt.

kan regmon ook problemen weergeven met registersleutels waarop een machtiging ligt? de logboeken geven me wat dat betreft niets.

ik laat zeker nog weten of en hoe de oplossing komt.

EDIT:
ken je dat, oudere Pc, erm cd's? "ik heb nooit geen cd's bij het toestel gekregen"
licentie? dat stond er allemaal zo op blabla :p
P III en hij krijgt voorlopig geen nieuwe :D + staat zo een hoop van die ouder programma's op die ze hier nog gebruiken waar een externe firma voor moet komen en dat kost weer belachelijk veel geld
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik je collega adviseren om maar eens met een schone lei te beginnen en hem daarbij in te fluisteren, dat dat zo'n vijf tot zes uur gaat kosten ... mits hij alle originele software, drivers etc. bij de hand heeft. ;)

ben ik het helemaal mee eens.
soms moet je de keuzen maken of je het gaat maken met kans op dat je het nog niet helemaal hebt gemaakt. of dat je gewoon een nieuwe OS installeerd en zo van het probleem af te komen wat meestal minder tijd kost dan alles uitzoeken mits je de tijd en motivatie hebt natuurlijk.

TIP: maak ook altijd een back-up vanb je OS en registery en/ of systeem herstel punt zodat je altijd snel weer aan het werk kan. Ook is het altijd handig om een back-up te maken van je bestanden extra, je weet maar nooit
 
@Baboab: Je kunt allerlei filters instellen in RegMon, of sorteren op succes-status van de Registry aanpassingen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan