hardware kan veilig worden verwijderd W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb een laptop met windows 7.
Plotseling (heb geen idee vanaf wanneer) komt de melding "Hardware kan veilig worden verwijderd" niet meer in beeld als ik een usb stick uit de pc wil halen.
Onderin staat wel het pictogram en ik kan ook de hardware veilig verwijderen aanklikken maar meteen daarna verdwijnt het picogram en de ballon met de tekst dat de hardware kan worden verwijderd komt niet.
Gebeurd bij alle usb poorten en bij de instellingen staat aangevinkt dat pictogram en meldingen moeten worden weergegeven. Dat is best lastig aangezien ik nu niet weet wanneer de usb stick veilig uit de pc gehaald kan worden.
Ik zag dat dit probleem bij helpmij al eens eerder is aangedragen maar ook daar (en op internet) kan ik niet de juiste oplossing vinden.

Op deze website wordt de oplossing aangedragen

Weet je hoe je in het register van de computer moet komen om de waarde te veranderen? Zo niet, moet je het even laten weten.

Wat anders mogelijk ook nog eens kan helpen, is de usb drivers te verwijderen via apparaatbeheer en deze vervolgens opnieuw door windows te laten installeren.

:D Op dit moment dat text "Hardware kan veilig worden verwijderd" verdwijnt moet je ook opletten of is inderdaad die USB station ( onder letter H/I/J/K/L/M enz.. ) uit Apparaten met verwisselbare opslag media beeld ook verdwenen ...En ALS mar dat wel zo is ...:D dan verschijnt ook niet meer onder in taak-balk die waarschuwing, :thumb: dit is dan veilige moment ( en dit betekend wel ! ) dat je veilig USB stick kan verwijderen :D !

Laatst bewerkt:
De website die wordt opgegeven had ik al gevonden en ook dat heeft geen oplossing gebracht.
En royonix het gaat er juist om dat die tekst "hardware kan veilig worden verwijderd" niet meeer in beeld komt.

En de usb drivers verwijderen in aparaatbeheer, had dat effect?

Helaas ook dat bracht niet de oplossing.
Ook SFC /scannow gaf geen fouten aan.

Heb inmiddels het freewareprogramma USB Disk Ejector geinstalleerd. Dat werkt wel. Met daarbij het ballonnetje dat de USB stick verwijderd kan worden. (krijg wel een engelstalige tekst van dat progje,) Kennelijk kan het dus wel werken. Wie weet waar de balloontips in W7 zijn opgeslagen of hoe dit binnen windows is geregeld? Misschien is mijn bestandje beschadigd of mist het een link.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan