hardware monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

hrsar7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2000
"Hallo" iedereen,heb een probleem met mijn monitor!!heb geprobeerd te zoeken op helpmij,maar kon echter niets vinden over mijn probleem!!Mijn probleen is het volgende,ik heb een medion (19") md30219ph s09 deze werkt priema voor de rest ,alleen bij het op starten van mijn pc krijg ik iederekeer de zelfde melding van: HARDWERE MONITOR FOUND A ERROR ENTER POWER SETUP MENU FOR DETAILS!!! als ik dan op F1 druk gaat hij wel verder met op starten,en werk verder nomaal,alleen ik vind het lastig om steeds op die F1 te moeten drukken om verder te gaan!denk zelf dat het een instelling is in de bios maar weet niet wat ik eigelijks moet veranderen??? kan iemand mij helpen bij deze probleem??
mvg Harry

:) Verwarrende term he die hardware Monitor.

Het probleem zit dus niet in je beeldscherm ( monitor ), maar de hardware Monitor controleert je systeem tijdens het opstarten.
Er is dus een probleem met een van de componenten in je PC, dit kan een CD-Rom speler zijn of een DVD speler, een harde schijf of een ingebouwde kaart die bijvoorbeeld op een verkeerde IRQ staat ingesteld.
Legio mogelijkheden dus, het kan inderdaad ook een verkeerde instelling in je bios zijn, je kan proberen de fail safe setting te kiezen in je bios.
Als dat niks oplevert kan je ook proberen 1 voor 1 componenten los te koppelen totdat het probleem verdwijnt.
Heb je toevallig recentelijk niks veranderd aan je systeem?

Hallo paintje
Ik heb deze probleem sinds dat ik een nieuwe beeld scherm heb!!had eerder nooit deze probleem,heb ook geprobeert om mijn dvd en cd speler uit teschakelen maar probleem blijft zich voor doen!!!wat ik precies in de bios moet doen weet ik eigelijks niet,bedoel moet ik hier iets veranderen en zo ja waar dan??

mvg Harry

Je kan even de drivers van je videokaart verwijderen en opnieuw installeren, dan wordt je monitor opnieuw herkend, maar of dat idd het probleem is...

In de bios kan je het beste load default doen en dan save&exit.

Hallo Sarvo
schijnt dat er niets helpt!!! ik heb nu zoals paintje had gezegt al geprobeert om de cd/dvd uit teschakelen en in de bios default en save en exit gedaan en van de video kaart de drijvers opnieuw geinstaleerd!! maar ook dit helpt niet,heb toen maar de harde schijf geformateerd !!krijg dan gelijk weer deze melding
HARDWERE MONITOR FOUND A ERROR ENTER POWER SETUP MENU FOR DETAILS voor dat ik ook maar iets had geinstaleerd,heb toen alle drijvers geinstaleerd,maar blijf deze melding houden,misschien nog een andere ideetje??

mvg Harry

Heb je ook al eventuele PCI en AGP kaarten eruit gehaalt, dus je video kaart en eventuele netwerkkaart enz?

Hallo Paintje
nee heb er verder niets uit gehaald!!systeem is net zo als voor heen heb niets veranderd alleen een andere scherm,nu als ik deze heb heb ik deze probleem misschien heel toevallig!! maar zal het niet weten waar het aan ligt heb div dingen geprobeert maar probleem blijft zich voor doen!!!

mvg Harry

:) Toch blijf ik denken dat het niet aan je monitor ligt ondanks dat het probleem naar voren kwam sinds je hem aangesloten hebt.
Ik denk eerder dat het misschien een voeding probleem is.
Aangezien de melding zegt "ENTER POWER SETUP MENU FOR DETAILS "
Dus je zou in je Bios kunnen kijken bij de power setup of daar iets staat wat niet klopt, te lage spanning of iets dergelijks, misschien vraagt door je nieuwe monitor de videokaart meer voeding dan voorheen, :confused: geen idee of dat kan eigelijk.

probleem op gelost

:) Hallo Paintje en Sarvo...

Sorry dat ik nu past reageer maar dat komt omdat ik chauffeur ben en bijna nooit thuis ben dus!!Maar het probleem is op gelost! het probleem zat in de dvd speler of de brander,heb deze 2 allebij vernieuwd ( was er aan toe ) nu ik deze heb vervongen krijg ik de melding "ENTER POWER SETUP MENU FOR DETAILS"niet meer ,dus denk dat er eentje v/d twee een probleem had!!! maar en ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp,ben erg blij dat er nog mensen zijn die mekaar helpen....

mvg Harry:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan