hardware of formatatie probleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DeRon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeRon

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Wie weet wat oorzaak is (of kan zijn) van mijn problemen:

Begonnen met wegvallen van geluid in spellen (en soms weer tijdelijk terug komen) en slecht opstarten van systeem (soms geen of vervormd beeld, waarvoor herstart noodzakelijk is)
SP2 eroverheen gezet, nog steeds problemen.
HD geformateerd en XP SP1 er weer op, zelfde probleem en nog erger. Ook DVD films en MP3's haperen als een gek. (beeld van de spellen blijft perfect, ook de allernieuwste!) Superspellen spelen met maar even geluid is ook niet echt leuk.

Systeem is nog geen 2 jaar jong en heeft altijd goed gewerkt. MB Gigabyte GA-8PE667 Ultra II (sound on board), P4 2,4 GHz, 512 MB Samsung DDR-SDRAM, club3D ATI Radeon 9700, Maxtor 80BG (8mb cache).

Vroeger wel eens een DELL gehad met gelijksoortig probleem. onder garantie diverse onderdelen vervangen en uiteindelijk bleek het aan de HD te liggen.

Maar voordat ik iets zomaar ga vervangen, hoop ik op een aanwijzing door een ervarener persoon (of hoe ik alle delen goed kan testen, met sisoftsandra?)

HG Ron.

Als je beeld ok blijft en je kan de spelletjes goed spelen, is er zeker geen HD probleem.

Je geluidskaart zou dan wel eens kuren kunnen verkopen.

De nieuwste driver voor je geluidskaart al geinstalleerd??

Ja ik heb alle laatste drivers geprobeerd (ook van de onboard geluids chip)
Ik heb alleen nog geen bios geflashed.
Ook met sisoftsandra vind ik geen probleem, bahalve dat mogelijk een probleempje met de ATA controler.. ????

Zat inderdaad te denken aan een apparte geluidskaart of nieuwe HD.
Maar binnekort eerst nog maar eens volledig formateren.....

HG Ron.

Geplaatst door DeRon
Ja ik heb alle laatste drivers geprobeerd (ook van de onboard geluids chip)
Ik heb alleen nog geen bios geflashed.
Ook met sisoftsandra vind ik geen probleem, bahalve dat mogelijk een probleempje met de ATA controler.. ????

Zat inderdaad te denken aan een apparte geluidskaart of nieuwe HD.
Maar binnekort eerst nog maar eens volledig formateren.....

HG Ron.
Bios flashen zou ik niet aanraden. Als er iets fout loopt kan je een nieuw mobo aanschaffen.

Wat betreft je ATA controller, zou ik niet weten aangezien je beeld 100% is. Dus ... twijfels over dit programma.

instaleer laaste drivers voor je chip set ata stuur je,
harde schijf en cdrom aan

ook zojuist (weer) gedaan.
Het opnieuw opstarten ging probleemloos (ook een unicum de laatste tijd) weer even prince of persia gespeeld en helaas na een minuut of 8 weer mijn geluid pleite.....:evil:

trouwens ook spellen (doom3) die het voorheen wel gewoon deden, verliezen nu ook hun geluid.

weet je zekker dat je hardwaren ondersteunt woord,
door xp ?

wat voor spullen zijn het??

Ja weet ik zeker.
Alles heeft prima gewerkt onder XP SP1
Mogelijk is probleem pas begonnen na installatie SP2, daarvoor boel geformatteerd en SP1 er weer opgezet, helaas zonder resultaat.

zie boven: MB Gigabyte GA-8PE667 Ultra II (sound on board), P4 2,4 GHz, 512 MB Samsung DDR-SDRAM, club3D ATI Radeon 9700, Maxtor 80BG (8mb cache).

of het formateren is niet helemaal lekker gegaan, of er is een haperend hardware probleem.

Als ik windows taakbehher bekijk is de CPU belasting (zeker bij spellen) wel heel erg veel 100%, dat lijkt me ook niet helemaal zoals het hoort.

HG Ron.

Als ik nu een DVD afspeel via power DVD gaat deze ook met horten en stoten, maar dan is de CPU belasting laag (10% of zo).

nog andere tips?
ga eerst maar weer formateren, als dat niet helpt een nieuwe geluidskaart en als dat niet helpt een nieuwe HD.
Als 't opgelost is, laat ik het weten.

HG Ron.

voor dat ik maar iets koopt zou ik toch eens de laaste,
drivers voor je hardwaren zoeken.

Die heb ik al.
Een andere mogelijkheid is om alles te voorzien van de laatste nieuwe bios.
Maar iets dat eerst gewoon gewerkt heeft.....en als ik dan alles terugzet naar zoals ik het nieuw gedaan heb, dan zou het echt moeten werken als het een software probleem was....... Tja het is natuurlijk een computer die na elke schone installatie telkens weer net een beetje anders is...

We gaan het zien een dezer dagen (hoop ik).

hmm een instalatie is eigelijk nooit het zelde,
dat is een feit.
maar het zou toch op zen minst wel je apperaten,
goed moeten aan sturen.

en daarom denk ik aan een hardware probleem(pje), maar welk onderdeel is wat lastiger.

Ja
ondertussen SP2 er weer overheen gezet en alles gaat nog trager en schokkeriger.....
Ga slapen, nog een paar dagen werken en dan de grote schoonmaak. Ook alle stekers en aansluitingen maar eens loshalen en weer vastzetten, wie weet.

Ik laat het weten.

HG Ron.

Probleem is eindelijk opgelost!

Geheugen uitgewissled met andere computer, HD op alle mogelijke manieren getest, rest van computer op hardware problemen doorgelicht; alles zonder resultaat.
Ook het gewone formateren had bij herinstallatie XP geen succes.
Uiteindelijk de powermax tool ook maar gebruikt om de HD low level te formateren .
XP, de standaard drivers van MB en rand apperatuur er weer op. De nieuwste drivers voor de videokaart. Office, Norton en halflife2 er weer op yes yes yes! het draaid weer als nieuw of nog beter! :D :D
Vanacht weer tot ver in de kleine uurtjes aan het gamen geweest, is weer leuk met geluid en zonder schokken!

HG Ron.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan