hardware opnieuw herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leofact

Redacteur
Lid geworden
10 feb 2007
Na installatie van een ander moederbord en processor (van Intel naar AMD) start windows niet meer op.
Is er een manier om windows te dwingen alle hardware opnieuw te herkennen bij het opstarten?
Het gaat om windows xp professional, retail.
Alvast bedankt
Leo

Nope, dan had je van te voren de mobo-chipset drivers in de veilige modus moeten verwijderen, voordat je je spullen aan het nieuwe hangt.

Nu zal je opnieuw moeten installen.

Overigens als je van Intel naar AMD gaat, dan gaat het volgens mij helemaal niet, maar ben er niet zeker van. Indien hardware upgrade van single naar dual core gaat, moet windows 100% zeker opnieuw geinstalleerd worden (kunstgrepen mogelijk, maar te geavanceerd om over uit te wijken)

Je kunt nog via een herstelinstallatie vanaf je XP cd het nog proberen, maar als hij blijft hangen op zo'n 30 minuten nog te gaan, zal het een nieuwe install moeten worden.

Eerst een herinstall/upgrade uitvoeren met het oude moederbord erin, en als windows na het kopieëren van de files reboot, uitzetten, alles ombouwen en opstarten, en die herinstallatie/upgrade door laten gaan, dan worden de standaarddrivers van windows gepakt, alleen op SATA schijven met een NIET native sata/raid controller gaat dat ook niet.

Ik peorbeer een reparatie. het moederbord is overleden, dus die optie is er niet, vandaar dat ik ook niet netjes de drivers van te voren heb gewist.
als t niet lukt wordt weer een paar uurtje installeren en office erop en Nero .. want die image die ik zo netjes had gemaakt kan ik ook wel deleten.:(
Bedankt voor de moeite
Groeten Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan