Hardware probleem na installatie cd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalkes

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Nadat ik geprobeerd heb een cd brander te installeren door cd-speler om te wisselen voor CD-brander is mijn computer geblokkeerd. Ook bij terugzetten oude cd speler blijft de pc direct na opstarten hard piepen met tussenpose van een seconde. Geen beeld, geen setup menu alleen piepen. Wie kan me helpen?

Welkom op Helpmij.:)

Druk alle kaarten en kabels eens aan in je pc kast.
Zet je geheugen er eens opnieuw in.

Wat zijn je systeemspecificaties en welk OS draai je?

staan de jumpers van MASTER/SLAVE hetzelfde als op je CD-Rom speler?

Verder bovenstaande tips: het kan goed zijn dat je met het installeren een kaart hebt aangeraakt die er nu een beetje halfgebakken inzit.

grtz Guido

Syteemprobleem

Het is een PII 350, windows 98, video en geluidskaart

In dit forum ben ik natuurlijk een volledig digibeet: wat zijn exact jumpers?

Overigens heb ik alles weer op zijn oorspronkelijke plek tergugeplaats zonder iets te wijzigen: probleem blijft

Alvast dank voor (snelle) reacties

(PS sorry voor dubbele vraagstelling: wist niet waar te beginnen)

Laatst bewerkt:
jumpers:

als je de achterkant van je CD rom bekijkt.

zie je het volgende

17607_cdrom5.gif

Bij nr 3. zie je M / S / C staan. Hier zit een plastic blokje op 2 van de 6 pinnetjes, dit heet een jumper.

Als bij de CD rom die je er uit gehaald hebt deze op M staat (wat zeer waarschijnlijk het geval is) moet deze bij je CD/RW ook op de 2 pinnetjes van M zitten.

suc6

Complimenten

Voor de zeer zorgvuldige wijze van beantwoording
Hulde. (zou ook in de handleiding van de CD brander een welkome aanvulling zijn geweest!). Zal het bij de installatie van de cd-brander gebruiken.

Alleen helpt het me, vrees ik, niet met mijn huidige probleem dat de PC vastloopt. Als ik immers alles terugzet in de oorspronkelijke staat, met de oorspronkelijke cd speler (aan die jumpers ben ik niet gekomen) blijft de PC protesteren.

Zal in ieder geval de andere suggesties nakomen (alhoewel ik alles al losgehaald en teruggeplaats heb en aansluiting gecontroleerd, maar je weet maar nooit)

Met het risico mij legendarisch belachelijk te maken: kan een opstartdiskett windows 98 soelaas bieden ?

Wederom bedankt voor de antwoorden

dat risico moet je dan meer nemen :D

antwoord: NEEN

mijn diagnose is dat er een kaart los in je systeem zit dan.

Start 'm anders eens op zonder CD rom speler of CD/RW.

Wat gebeurt er dan?

Re: Ook geprobeerd

Geplaatst door shalkes
Hetzelfde euvel: piepen en niets doen !!!
Welk Bios heb je?
Continu piepen van het Bios duidt vaak op een geheugen of videokaart probleem.

Master/Master of Master/Slave

Er is wel wat onduidelijkheid Als ik dit lees moeten beide op Master staan.
Echter zie Master/slave zou het juist Master/Slave moeten zijn. D = DVD ROm E - CDRW
Als het Master/Slave moet zijn moet de CDRW dan slave zijn ?

Er is altijd een master en een slave op 1 ide poort (platte kabel) het maakt in principe niet uit welk apparaat slave en welk master is bij cd apparaten maar ik stel wel altijd de cdrw als master en de cd rom als slave in, beetje ervaringskwestie.

succes

shalkes,

Probleem al opgelost?

Ik kwam toevallig bij een maatje van me dit weekend en hij had exact hetzelfde probleem.

Wat bleek? Geheugenbank kapot.

Probeer eens op te starten met een andere geheugen bank erin.

heb ook ditzelfde probleem gehad, ik heb hierop mijn geheugenkaart een sleufje opgeschoven en probleem weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan