Hardware Probleem weet niet welk onderdeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

daflux

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Hier al alvast mijn setup:

Moederbord: MSI P67A−GD65 (B3)
CPU: Int Core i5−2500K
Ram: DDR3 8GB 1333−777 RipjawsX
GPU: Asus GTX580

Windows 7 installatie isongeveer maandje oud en staat op SSD ik heb ook een antivirus.

Nu mijn probleem:

Mijn pc is werkende maar soms neem 1x in de 2 weken wilt hij totaal niet opstarten.
Ik haal de stroom er dan even af steek het terug opnieuw in en probeer nog is, meestal gaat het nog niet en moet ik dit een aantal keer herhalen of ongveer 10-20 minuutjes wachten en dan gaat mijn pc ineens terug.

Ik kan mijn pc dus normaal aanzetten maar hij boot niet naar windows en ook op mijn scherm krijg ik niks te zien.
En de ventilator van de GPU draait wel dus die staat aan.

Ik heb ook al voor gehad dat hij gewoon aanstaat en ineens uitvalt en dan krijgt ik hem ook niet terug direct opgestart.

Nu zou ik willen weten aan wat dit ligt en waarom hij de ene dag normaal opstart en de andere niet.
Hoe zou ik kunnen ontdekken aan welke hardware of software dit probleem ligt?
Maar ik denk dus dat het eerder aan de hardware ligt.

Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt:
Zou eerst een andere voeding proberen, als die hetzelfde doet kun je verder zoeken of het moest de boosdoener zijn.

klinkt idd als een brakke voeding ga even langs bij de pc boer en laat je voeding uit meten.

Ik denk niet echt dat het de voeding is want de PC draait grotendeels wel goed, en zeker met zware games en mijn grafische kaart GTX580 die kan dat perfect trekken als ik alles op high draai. Ik dacht dat het misschien mijn moederbord zou zijn die niet altijd mijn CPU herkent ofzo? Maar jah ik heb geen ander moederbord of cpu of RAM liggen om al die onderdelen appart te testen. Dus dacht ik dat er misschien tooltjes bestaan om je hardware te testen, ik weet dat dit bestaat vr HD's en RAM maar voor de rest...

Tja, tis jouw feestje en als je bij voorbaat al dingen uitsluit die het zouden kunnen zijn blijf je voorlopig lekker bezig.

Testreeks, voeding-geheugen-videokaart-harde schijf of schijven-moederbord.

Tjah omgekeerd kan het natuurlijk ook e, totaal de voeding niet zijn maar het moederbord.

Ik zeg dit niet zomaar, maar omdat er op mijn moederbrod 6 lichtjes staan die de phase van de CPU aangeven. Als hij normaal aanstaat en werkt branden ze alle 6 maar als ik heb hij niet volledig wilt opstarten brand er maar 1tje. En moest de voeding echt stuk zijn zou ik toch niet kunnen opstaan en uber veel zware dingen op mijn systeem kunnen draaien, zoals 3u gamen aan een stuk ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan