Hardware test programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

baskos

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Bestaan er programma's die hardware, zoals HD en Intern geheugen, testen op werking en capaciteit?
Ik heb de indruk dat er bij mij iets niet helemaal goed werkt

HD kun je testen met programma's die door de fabrikant beschikbaar worden gesteld kun je gratis downloaden op hun site.
Geheugen kun je testen met MEMTEST .

Helaas, voor mijn Toshiba Satellite Pro 6100 wordt geen HD test aangeboden op de site van Toshiba

Bedankt SJJ. Ik heb het gedownload, maar tot mijn verbazing moest ik een floppy in drive A plaatsen. Na lang zoeken kon ik m'n losse floppy drive nog vinden, maar floppy's: ho maar. Het is alsof je de vorige eeuw binnenstapt. In het gehele huis geen floppy meer te vinden. Het gaat wel snel, allemaal.

Hallo

Dat ... iets dat niet goed werkt , kun je dat een ietsie pietsie duidelijker omschrijven ????

Ik vermoed dat de geleverde antwoorden voor u dan ook net dat iets onthullender zullen zijn hoor .

Peter

een late reactie ivm afwezigheid:
Sorry Peter, je hebt gelijk. Het was ''iets'' te kort door de bocht.
De volgende verschijnselen doen zich voor op mijn Toshiba Satellite Pro 6100 met Windows XP Pro.
- opstarten duurt zeer lang
- afsluiten duurt nog langer (5 minuten een blauw scherm)
- de computer is een stuk ''langzamer'' dan voorheen.
- het is bv. niet meer mogelijk om via IEEE1394 een videofilm uit de camera over te zetten naar Pinnacle. Mededeling dan: system to slow.
- Het groene LED-je van de HDD zie ik (bijna) niet meer oplichten !
Dit alles doet zich nu een paar weken voor.

- Alle Spyware programma's gedraaid - dagelijks MS Anti-Spyware
- Norman virusscanner etc draait continue
- Seagate hardware test gaf geen foutmelding
Ik weet dat ik nog meer geprobeerd heb, maar misschien heb je nu een beter beeld.
Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan