Hardware vanuit een bestaande pc in een nieuwe kast bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels5087

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo,

ik heb een nieuwe kast gekocht namelijk de coolermaster HAF 922, nu wil ik de hardware van mijn bestaande pc in de nieuwe kast bouwen, (de bestaande pc gebruik ik omdat bericht te typen dus die zit nog helemaal in elkaar). Mijn vraag is, hoe kan ik dit het beste doen? ik heb nog nooit zelf een pc gebouwd en dit zal dus mijn eerste keer zijn, zal het nodig zijn om alles uit elkaar te halen of kan ik bijvoorbeeld de processor en de processorkoeler gewoon op het moerderbord laten zitten en dit in een keer in de nieuwe kast monteren?

bij voorbaat dank,

Niels

als je nog nooit een pc hebt gebouwd niet meteen zelf doen grote kans dat je wat sloopt eerst veel filmpjes op youtube gaan kijken en vragen bij de winkel of ze je pc willen bouwen en dan blijven kijken hoe ze dat doen.
Of je kunt vragen aan je vriend of hij je pc bouwt en dan blijven kijken.
Mvg Merlijn

dankje voor je tips ik ben er al mee begonnen, maar mijn vraag is kan ik de cpu gewoon het moederbord laten zitten? en hoe zou ik iets kapot moeten maken dan?

Je kan de cpu en koeler er gewoon op laten zitten.
Vergeet niet de afstandbusjes tussen het moederbord en de kast te plaatsen

Ron

Hoi...

Cpu e.d. kun je gewoon laten zitten hoor.;)

EDIT: das gelijktijdig.

Laatst bewerkt:
Je kan de cpu en koeler er gewoon op laten zitten.
Vergeet niet de afstandbusjes tussen het moederbord en de kast te plaatsen

Ron

ja ik heb het moederbord nu net geplaatst met de afstandbusjes, ik gebruik ook een guide op youtube, alles in de pc bouwen gaat me wel lukken denk ik ik weet alleen niet precies waar ik alle kabels op moet aansluiten, ik heb wel foto's gemaakt van hoe het in mijn oude kast zat maar daar zaten bijvoorbeeld geen fans in en in deze kast zitten 2 grote en 1 kleine fan en ik heb geen idee hoe ik die aan moet sluiten, ook weet ik niet precies hoe ik de aan/uit knop aan moet sluiten maar daar gaan we straks naar kijken als ik de hdd en videokaart gemonteerd heb. bedankt voor jullie hulp! jullie horen nog van me

ok ik heb alles geinstalleerd ik ben nu bezig met het inpluggen, er is alleen een probleem, er loopt een bundel kabels naar boven naar de aan/uit knop, reset knop, led on/off knop, usb poorten etc maar ik weet niet welke kabel naar welke knop loopt dus ook niet waarop ik deze aan moet sluiten, ik heb een coolermaster haf 922 kast, weet iemand waar ik dat kan vinden ? bij voorbaat dank :)

ik ben redelijk ver nu met alles inpluggen ik heb alleen een probleem, de 24-pins voedingskabel naar mijn moederbord is te kort nu de voeding onder in mijn nieuwe kast zit zit deze veel verder van het moederbord, weet iemand waar ik hiervoor een verlengstuk kan krijgen?

kan ik daar ook 12v kabel van psu naar mobo en van psu naar cd speler kopen? en ik heb te weinig aansluitingen op mijn voeding om mijn 2 fans aan te sluiten, hoe los ik dit op?

ok ik heb wat vertakkingen bij de lokale computerboer gehaald, ik heb alleen nog de 24 pins verlenging en de 12v verlenging nodig, waar kan ik die 12v verlenging krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan