hardware veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

viko

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
59
Hallo knappe bollen,
Ik wou even het volgende vragen : soms kun je een 'ballonnetje' krijgen boven een icoontje in de taakbalk met een waarschuwing.
Dat is handig voor bvb. hardware veilig te verwijderen. Na het klikken op het groene icoontje weet je dan dat de pc klaar is. ("station K kan nu veilig verwijderd worden.")
Op de laptop krijg ik dat, maar op de vaste niet.
Is er iets wat ik moet instellen om dat ballonnetje te zien ? En waar ?
Alvast bedankt en een prettig weekend !
 
Rechtsklik in het systeemvak (dat is het stuk taakbalk waar je klok en het pictogram "hardware veilig verwijderen " in staan) en kies voor "Meldingen aanpassen"
In het venster dat zich nu opent zoek je de vermelding "hardware veilig verwijderen" en in het vak "Gedrag" klik je op wat er nu staat. Je krijgt dan een keuzelijst te zien waar je "Altijd weergeven"" kiest.
OK en sluiten.
 
Dat heb ik gedaan, maar ik krijg nog steeds geen ballonnetje .....
 
Laatst bewerkt:
Die "meldingen aanpassen" was volgens mij alleen het icoon in de systray zichtbaar maken of niet. Maar die stond er altijd al.
Nu kreeg ik vanavond van iemand volgende raad en die heeft geholpen, ik heb nu de gewenste ballonnetjes :

blader naar de subsleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced, maak een nieuwe Dword-waarde aan en noem die 'EnableBalloonTips'. Geef ze de waarde 1 en start Windows opnieuw op.


Probleem opgelost dus. Dank aan allen voor de hulp !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan