hardware veranderd -> nu veel fouten in windows -> backup??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jossie5

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,

Ik heb gister een ander moederbord in 1 van mijn computers gezet maar deze bleek niet goed te werken dus heb ik de ouder weer terug erin gezet.
en vanaf dat moment kreeg ik in het begin een error dat die de hardeshcijven niet kon lezen en de USB-poorten deden het niet meer.
dit heb ik al verholpen en de PC doet de meeste dingen weer, maar er zijn nog wat dingen die niet werken zoals: MSN kan niet aanmelden, ik kan niet bij Device manager komen (of andere dingen die bij deze computer -> eigenschappen staan) want dan krijg ik een error.

en zo nog wat kleine dingetjes.
systeem herstel hersteld dit probleem helaas niet dus ik denk aan een reinstall van windows 7.
nu is het probleem dat ik dat ik ergens niet achter kan komen namelijk:

hoe kan ik er voor zorgen dat van ALLE bestanden etc een backup wordt gemaakt en ik windows reinstall en vervolgens alles teruggezet wordt.
zodat ALLES nog werkt zoals voorheen (voor de ellende) en dus alleen de windows bestanden nieuw zijn??

mvg,

Jos

PS: het liefst een niet TE ingewikkelde methode ;)

hoe kan ik er voor zorgen dat van ALLE bestanden etc een backup wordt gemaakt en ik windows reinstall en vervolgens alles teruggezet wordt.
zodat ALLES nog werkt zoals voorheen (voor de ellende) en dus alleen de windows bestanden nieuw zijn??

Hoi,

misschien is dit een mogelijke oplossing.

Hij zal al uw bestanden behouden, zonder een back up te maken.

Stop uw windows 7 dvd in uw dvd drive. Reboot de PC, en start het boot menu op dmv F11 of F12 (staat aangegeven) wanneer de pc opstart kan je direct al op de knopjes gaan drukken zodat je zeker weet dat die het boot menu opstart. Eenmaal in het boot menutje, druk je op de DVD drive waar je win 7 dvd inzit. Zodat die gaat booten via die dvd.

Hij gaat dan de hardware controleren en er komt een balk onderin. Na dat scherm, krijg je de mogelijkheid om uw windows 7 te installeren. (dat staat in het midden van uw scherm) Links onderin het scherm staat om uw computer te repareren. ''Repair your computer'' Kies de repair functie dus. Kies eventueel de goede schijf. Hierna heeft u de mogelijkheid uit 2 opties, Kies de bovenste, ''use recovery tools that can help fix problems starting windows. select an operating system to repair.'' Druk op ''Next'' en hij zal gaan scannen naar fouten en die eventueel repareren.

Ik hoop dat dit een oplossing is geweest voor uw probleem.

Met vriendelijke groet
Maarten

Laatst bewerkt:
Hoi !

Het wordt geen .ISO, maar je kunt na installatie met hetzelfde programma alles terugzetten; ook nog op dezelfde plaats, tot de icoontjes op je bureaublad toe.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan