hardware vraagje !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter dh01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eric_Daleboudt zei:
Waarom probeer je niet gewoon de download van Lange Pier.

Ik stelde dat ik niet kon vinden wat klopte met wat jij op gaf.

Als Lange Pier dan de moeite neemt de goede voor je op te zoeken, vind ik het wat bot, om te zeggen ik ga wel naar een ander forum.

Dus nog een kans:
Volgens Lange Pier moet het deze zijn.

Eric.

P.S. En kijk anders hier even.
eric. dit komt er bij jou linkie --- An unexpected problem has occured.
en ik had die van lange pier al geprobeert

dh01 zei:
soory hoor maar ik heb alle links op deze pagina geprobeert
maar ngo steeds staat die bij software a;s nmiet geinstaleerd :S ik weerd beetje moedeloos van daarom dacht ik laat ik verder kijken

Het is altijd fijn, indien je moeite doet voor iemand, te moeten vernemen dat het niet voldoende is, wat je ook doet.:confused:

En denk je werkelijk dat ze op andere forums niet op dezelfde links uit zullen komen?
Iedereen gebruikt Google om de antwoorden te vinden, zelf had je daar niet de moeite voor genomen en laat je het ons doen, oke, dat mag, we hoeven niet te antwoorden, net zo min hoeven we jou te helpen.:thumb:

Maar je roept alleen maar dat iets niet werkt, zonder zelf de moeite te nemen om te onderzoeken waarom niet

En weet je wat ik nu vermoed, dat je de AGP drivers bij het installeren van de 4 in 1 drivers niet hebt aangevinkt, dan is deze ook niet geladen en weet de nVidia drivers niet dat er een AGP kaart aanwezig is.

Ok volgende stap

Maak een compleet rapport met Everest home in HTML en mail me dat.

Eric apestaart HetNetNiet punt NL

Dan kan ik mischien zien wat er niet goed gaat.

Eric.

P.S. Mijn linkje. Dat zie je wel vaker, als je niet direct die van google over neemt.
Probeer dit eens. Dan moet je wel zelf verder zoeken.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Het is altijd fijn, indien je moeite doet voor iemand, te moeten vernemen dat het niet voldoende is, wat je ook doet.:confused:

En denk je werkelijk dat ze op andere forums niet op dezelfde links uit zullen komen?
Iedereen gebruikt Google om de antwoorden te vinden, zelf had je daar niet de moeite voor genomen en laat je het ons doen, oke, dat mag, we hoeven niet te antwoorden, net zo min hoeven we jou te helpen.:thumb:

Maar je roept alleen maar dat iets niet werkt, zonder zelf de moeite te nemen om te onderzoeken waarom niet

En weet je wat ik nu vermoed, dat je de AGP drivers bij het installeren van de 4 in 1 drivers niet hebt aangevinkt, dan is deze ook niet geladen en weet de nVidia drivers niet dat er een AGP kaart aanwezig is.
ik heb wel degelijk gezocht hoor. maar waar wat ik vond waren de zelfde dingen die hier staan. bedankt voor de moeite :D trouwens

hier is die dan .....

------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam D-73DBA6E361534
Naam gebruiker D

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium IIIE, 800 MHz (6 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6323 (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT82C694X Apollo Pro133A
Systeemgeheugen 128 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (02/09/01)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort Communications Port (COM2)
Communicatiepoort Printer Port (LPT1)

Scherm:
Video kaart nVIDIA RIVA TNT2 M64 (Leadtek WinFast 3D S325)
3D-Versneller nVIDIA RIVA TNT2 M64

Multimedia:
Geluidskaart C-Media CMI8738/C3DX Audio Device
Geluidskaart VIA AC'97 Audio Controller [H]

Opslag:
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
Diskettestation Floppy disk drive
Harde schijf QUANTUM FIREBALLlct15 20 (19 GB, 4500 RPM, Ultra-ATA/66)
Optische Station _NEC DVD_RW ND-3500AG (DVD+R9:4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:16x/4x, DVD-ROM:16x, CD:48x/24x/48x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station _NEC DVD-ROM DV-5700A (8x/40x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Lezen is ook een kunst.

Ik zei:
1) Volledig !
2) HTML
3) Mailen

Hier kan ik niets mee.

Heeft geen zin om met plakken op de site te zetten.
a) wordt ellen lange post,
b) ik lees het toch niet (mij te veel moeite) want txt kent geen kleur en kopgrote. Daardoor niet even snel te browsen.

Eric:confused:

P.S. waar is die C-Media geluidskaart goed voor, je Via doet het toch ook ??

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
P.S. waar is die C-Media geluidskaart goed voor, je Via doet het toch ook ??

Dat is de controller, die heb je nodig om de 3rd party chip te laten werken.

Voorbeeld, Apparaatbeschrijving Type C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI

Lange Pier zei:
Dat is de controller, die heb je nodig om de 3rd party chip te laten werken.

Voorbeeld, Apparaatbeschrijving Type C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI
ja ik dacht ik post het even hier. zodat meerede menzen even konden kijken. die meelezen. maar ok ik mail het strax wel even.

@ Lange Pier

Ben bang dat ik je moet tegen spreken.

Op deze PC zit de zelfde C-Media kaart en niks van een hulp controller, werkt goed.

Op een andere zit de AC97 geluidskaart (onboard) en als ik die uit zet, kan ik ook een andere er in zetten. (Nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik hem in zijn bios er bij laat staan).

Eric.
Zie bijlage.

P.S. Dit Is een fujitsu op basis van het zelfde bord. En ziet er zit audio op (maar dat stond ook al in het Everest rapport)

MSI maakt een aantal borden uitsluitend voor PC boeren, die vind je niet terug op hun website.
Dus moet je van ellende te biecht bij je leverancier. Voor Medion adviseer ik altijd medion.de Die weten wat ze zeggen, verkopen geen onzin en doen wat je verwachten mag. De Nederlanders gaan niet verder dan "dat ondersteunen we niet"
Voor drivers ga naar www.zdnet.de

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    37 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Ben bang dat ik je moet tegen spreken.

Op deze PC zit de zelfde C-Media kaart en niks van een hulp controller, werkt goed.

Op een andere zit de AC97 geluidskaart (onboard) en als ik die uit zet, kan ik ook een andere er in zetten. (Nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik hem in zijn bios er bij laat staan).

AC97 heeft betrekking op de architectuur van de chip, en bij VIA chipsets is het of een AC97 controller chip ( in de southbrige gepropt ) voor onboard 3rd party geluidschips, zoals de Cmedia of van hun eigen merk, dan wordt het een Via AC97 Enhanced Audio Controller genoemd.

Ik heb hier een Asrock en een Asus bordje met de C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI, een ander bordje heeft alleen weer die Enhanced controller.

En de borden met een Intel chipset zitten de drivers ervoor al in de windows en intel chipsetdrivers, die hoef je weer niet apart te installeren, ook niet voor de 3rd party chips.

Voor PCI kaarten geldt dit uiteraard niet, die worden al door de PCI controller bestuurd.

Link naar WIKIpedia.

Dat klopt dat is de 97 serie van C-media.

Ik heb de PC van TS niet gezien, maar ik maak me sterk dat er een sweex soundcard in zit.

Eric.:thumb:

Eric_Daleboudt zei:
Dat klopt dat is de 97 serie van C-media.

Ik heb de PC van TS niet gezien, maar ik maak me sterk dat er een sweex soundcard in zit.

Eric.:thumb:
eric@xxxx ? was het tog?

Laatst bewerkt:
dh01 zei:
eric@xxxxx ? was het tog?
Geen email adressen op de site S.v.p. Dus graag verwijderen

Controleer je mail en kies voor beantwoorden.

Eric.

Laatst bewerkt:
Is gelukt

Heb je rapport bekeken,

Het is dus Fujitsu Siemens (zoals ik dacht) die Onboard Audio heeft.

Er zijn nu twee geluidskaarten en de "onboard" heeft geen buffers beschikbaar.
Dus uitgezet (in Bios ??)

Als het goed is zal hij nu niet roepen "nieuwe hardware gevonden". Die driver die Lange Pier had gevonden was dus de goede.

Twee puntjes.
128 MB intern is wat erg weinig voor XP. Daarnaast is het doorvoer venster voor je VGA 64 MB dus de prestaties zullen tegen vallen. (die 64 is wel goed, maar dan is nog maar 64 MB (128-64) direct adresseerbaar.

Voorstel: Koop een 512 geheugenlatje 62 euro en zet dat in het eerste slot.

Je HDD draait maar op UDMA 0, terwijl hij 4 aan kan.

Voorstel: kijk bij apparaatbeheer (primaire IDE) of dat niet beter kan.

Eric.

P.S. Vragen is nooit dom, niet vragen wel. Dus als je niet zeker weet of het goed is gegaan, gewoon vragen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan