hardware werkt niet/BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpielo

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Hey mede-help-mij-leden,

Ik heb hier thuis een compaq presario staan met Windows Vista home premium, nooit echt veel problemen mee gehad, tot voorkort. Ik heb de laatste tijd veel last van Blue Screens of Death. Het probleem is nu dat de foutmelding niet elke keer hetzeflde is, ik heb tot nu toe last gehad van de volgende foutmeldingen: "IRQL not less or equal" "CI.dll" "win32.kys" "ecache.sys". Ik heb op Google gekeken maar doordat ik niet heb kunnen zien wat die code met al die nullen precies was en er verschillende bestanden waren die niet goed waren kom ik niet veel verder. Ik krijg ook niet altijd een BSOD, soms restart mijn pc ook zonder dit probleem, ik neem aan dat dit wel hetzelfde probleem is? Ik vermoed ergens een hardware fout, vandaar dat ik toestraks een geheugen check van Windows heb gedaan, deze gaf aan dat er inderdaad fouten in mijn hardware zaten, wat deze precies waren weet ik niet? Ik heb via Google ook wat gelezen over event viewer, ik heb deze na wat zoeken gevonden op mijn pc, maar word hier verder weinig wijzer van. Hoe kan ik nu het precieze proleem in mijn hardware opsporen? (of zit het probleem misschien toch in mijn software of een update van drivers ofzo?)

Zodar ik de code met de nullen in mijn BSOD kan lezen zal ik die hier neerzetten.
Kunnen jullie mij helpen met het vinden en oplossen van het precieze probleem?

Alvast hartstikke bedankt,

Niels

Laatst bewerkt:
Laat je geheugen eens testen met Memtest86;
www.memtest86.com

Win32k.sys kan duiden op stuk geheugen.

Laatst bewerkt:
memtest86 loopt nu op de pc, zodra ik meer weet van memtest zal ik dit laten wete;)

Memtest86 zul je toch wel een aantal uur moeten laten testen om een goed beeld te krijgen. Tevens is het handig, als je meer geheugen reepjes hebt, deze per stuk te laten testen.

oh ok, dan zal ik hier morgen meer over posten. Wat moet ik van memtest precies posten? want ik heb geen idee hoe dit programa verder werkt en waar de nutige informatie nu komt te staan?

Alvast super bedankt voor je moeite!

Als het goed is start je de pc met de floppy of de gebrande cd-rom op. Memtest86 begint dan vanzelf te testen. Als er onder "Error" helemaal rechts getalen komen te staan is het fout. Maak eventueel even een digitale foto van het resultaat.

tot nu toe alleen nog maar een 0 onder error, so far so good dus.
ik zal kijken of ik een foto kan maken van het resultaat, als het lukt is dit natuurlijk wel zo makkelijk;)

Je bent net begonnen met de test. Een test kan erg lang duren.(tot langer dan een nacht) Afhankelijk van de grote van de geheugen module.

Ik heb inmiddels de memtest gedaan, volgensmij heeft memtest geen fouten ontdekt. Ik heb voor de zekerheid maar een foto ervan gemaakt;)
Betekent dit nu dat al me hardware goed werkt, en dat het dus aan me software ligt? zal voor de zekerheid hitman pro vanacht aan laten staan, maar die heb ik een paar weken terug ook al gedaan, maar goed kan nooit kwaad natuurlijk.

zojuist ook met Hitman 3 even gescand, geen geïnfecteerde bestanden gevonden...
Ik heb zojuist ook meegemaakt dat mijn pc ineens uitvalt en vervolgens weer opstart, hierbij vraagt hij of je dan in veilige modus op wilt starten maar ook in veilige modus (met netwerkmogelijkheden) heb ik dit net meegemaakt. Is dit weer een ander probleem of is dit hetzelfde probleem waarbij alleen de BSOD niet wordt weergegeven? kan ik via event viewer achter het probleem komen? en zoja, kan iemand mij dan uitleggen hoe, want ik snap dit programma niet helemaal.
Bovendien heb ik van de week al het hulppogramma geheugencontrole gebruikt van Windows zelf en die gaf aan dat er problemen zijn gevonden met mijn hardware. Waar kan ik vinden wat deze problemen nu precies zijn? Net weer een geheugencontrole van Windows gedaan en dit keer geen problemen gevonden:S Kan het kloppe dat ik verschillende uitkomsten krijg bij de geheugencontrole?

BVD,

Niels

Update: zojuist weer een BSOD gehad met als titel: Page fault in non paged area. De foutcode kon ik niet lezen, de BSOD werd gevolgd door opstartproblemen, nu doet hij het weer, maar voor hoelang? Waar kunnen al deze verschillende fout meldingen op duiden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan