Hardwareprobleem?: internet haalt plaatjes meestal niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wak1979

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Ik fix een computer voor een vriend. Als de computer bij hem (draadloos) op internet zit, worden plaatjes vrijwel niet geladen. De browser blijft zoeken en geeft na een minuut ongeveer een time-out fout. Meerdere websites geprobeerd (Bijv.: Nu.nl, rabobank en abn-site. http://www.instalnova.nl werkt weer wel.)
Ook nog de browsers Firefox en Chrome geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Tijdelijk een laptop bij hem neergezet, die doet het gewoon goed.

Bij mij thuis leek de computer het gewoon goed te doen, maar het valt me nu op dat 1 op de 200 plaatjes een rood kruis laten zien en als ik kies voor afbeelding weergeven, dan wordt ie alsnog geladen.

Reden waarom ik denk dat het aan de hardware ligt:
- Voeding is maar 200 Watt en computer is aangesloten op een niet geaard 2x verlengd stopcontact. Kan dit kwaad? Iemand ervaring mee? Ze wonen ook nog 's in een afgelegen gebied van NL.
- Zie ook deze link. Zelfde computer. Lag uiteindelijk aan een loszittende IDE-kabel, maar ben er nog niet 100% gerust op... Toen ik dat opgelost had, deed internet het hier nog gewoon. Computer teruggeplaatst en sindsdien doet internet gek.

Draadloos internet of met utpkabel?
En hoe heb je het geprobeerd met de laptop draadloos of utp kabel?
Staan er meerdere pc's die wel werken?

Draadloos internet of met utpkabel?
En hoe heb je het geprobeerd met de laptop draadloos of utp kabel?
Staan er meerdere pc's die wel werken?

Ze hebben draadloos internet. Laptop ook draadloos aangesloten.
Ze hebben maar 1 PC, dus moet het met de testresultaten van 1 PC en m'n laptop doen.
M'n laptop doet het daar perfect. Ook nog even met m'n Nokia N81 geïnternet, maar die haalt ook alle plaatjes op...
Alleen is een voeding van een PC natuurlijk niet te vergelijken met die van een laptop...
Ze hebben een ongeaard stopcontact, daarop zit een (4) dubbelstekker en daarop zit weer een (4) dubbelstekker. Hierin zitten o.a. de computer, de monitor, de printer, de boxen een lamp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan