hardwareproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
telkens ik mijn computer opstart doet die eerst normaal maar na een poos valt hij uit
nadien krijg ik het bericht

"your computer was enable to start
startup repair is checking your system for problems
if problems are found,start up repair will fix them automatically,your computer might restart several times during this process
no changes will be made to your persenal files or information,this might take several minutes"

meestal kan ik na verschillende pogingen terug opstarten en doet mijn computer normaal

ik scan elke dag mijn computer met kaspersky voor virussen maar dit is telkens negatief
14 dagen geleden heeft een computerexpert ? uit mijn buurt hem meegenomen om na te kijken
toen ik hem terug had heeft die ongeveer een week geen problemen getoond tot eergisteren
ben teneinde raad
alle hulp zou van harte welkom zijn :confused::confused::confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien hij na een poosje pas uitvalt, kan het best zijn dat je met een temperatuursprobleem zit (mogelijk veroorzaakt door opgehoopt stof). Temperaturen kan je uitlezen met bijvoorbeeld speccy. Laat ons dan ook uiteraard de temperaturen weten ;)

screenshotje met alle temperaturen wanneer de pc al een poosje aanstaat?

Processor
Intel Pentium E2220
Kernen 2
Threads 2
Naam Intel Pentium E2220
Codenaam Conroe
Pakket Socket 775 LGA
Technologie 65nm
Specificatie Intel Pentium Dual CPU E2220 @ 2.40GHz
Familie 6
Uitgebreide familie 6
Model F
Uitgebreid model F
Stepping D
Revisie M0
Instructies MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, Intel 64, NX
Virtualisatie Niet-ondersteund
Hyperthreading Niet-ondersteund
Fansnelheid 1762 RPM
Bussnelheid 200,1 MHZ
Rated bussnelheid 800,2 MHZ
Stock kernsnelheid 2400 MHZ
Stock bussnelheid 200 MHZ
Gemiddelde temperatuur 34 °C
Caches
L1 data-cachegrootte 2 x 32 KBytes
L1 instructies-cachegrootte 2 x 32 KBytes
L2 unified-cachegrootte 1024 KBytes
Kernen

Hoi,

Misschien is het ook even nuttig om je merk en type voeding te melden

Hoi,

Geeft niet , dat is het gedeelte(kastje) waar je snoer vanaf het stopcontact de pc ingaat meestal zit er een sticker op meestal aan de binnenkant van de pc kast ,of is het een merk pc geef dan merk en type dan vinden we het zo wel

Laatst bewerkt:
packard bell , type weet ik niet

intel pentium E2220 ???

kan het packard bell viseo 190 w zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Kan als hij er zo uit ziet maar zo te zien is het de monitor;) Is de pc met vista geleverd?

Hoi,

Al eens over gedacht om het systeem te recoveren (terug Naar de fabrieksinstelling zoals je hem nieuw hebt gekocht) missschien met behilp van de pc expert die je verleden keer ook hebt geholpen.?

Hoi,

Dat zou je kunnen back-uppen wat je wilt bewaren bv op een usb stick

sorry,weet niet of hij mij echt geholpen heeft,aangezien het na een week al weer van 't zelfde was

Hoi,

Nee begrijp ik maar denk gezien je pc kennis(niet rot bedoeld je schrijft het zelf) dat het beter is om het met iemand te doen die wat meer verstand heeft van pc en daarom dacht ik dat het een idee was.
Je kan ook eventueel aan de pc expert vragen wat hij toen gedaan heeft als je dat meld kunnen we misschien nog even beter advies geven of richting aangeven;)

Laatst bewerkt:
weet het echt niet,zal er een nachtje over slapen
kan het aan mijn harde schijf liggen???

heb hd tune gedownload en op het moment dat ik het wou openen viel mijn computer terug uit

Hoi,

Blijft optie bericht 17 voor nu even het beste denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan