Hardwareversnelling uitschakelen windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosie84

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Berichten
18
hallo, ik wil graag de Hardwareversnelling uitschakelen, echter op internet zie ik alleen mogelijkheden voor windows XP en 2003...
Weet iemand hoe ik dit kan doen bij windows 7?


ik heb hier onder via de link van microsoft een stappen plan gevonden maar die is alleen voor VISTA en XP http://support.microsoft.com/kb/308260/nl

Ga als volgt te werk om hardwareversnelling uit te schakelen in Windows XP of Windows Server 2003: 1.Klik op Start, kies Uitvoeren, typ desk.cpl in het vak Openen en druk op Enter.
2.Open het tabblad Instellingen en klik op Geavanceerd.
3.Open het tabblad Probleem oplossen en verplaats de schuifregelaar Hardwareversnelling naar Geen.
4.Klik tweemaal op OK.
Ga als volgt te werk om hardwareversnelling uit te schakelen in Windows Vista: 1.Open het onderdeel Beeldscherm in het Configuratiescherm. Klik hiertoe op Start

, typ desk.cpl in het vak Zoekopdracht starten en klik in de lijst Programma's op desk.cpl.
2.Klik op Beeldscherminstellingen en op Geavanceerde instellingen.


Als u naar een beheerderswachtwoord of om een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.
3.Verplaats de schuifregelaar Hardwareversnelling naar Geen.
 
Hoi,
uit de help van dxdiag:
Om vast te stellen of hardwareversnelling is ingeschakeld, klikt u op het tabblad Beeldscherm en controleert u onder DirectX-functies of DirectDraw-versnelling, Direct3D-versnelling of AGP-oppervlakteversnelling is gemarkeerd als Ingeschakeld. Als dat niet het geval is, schakelt u de optie in.

Klik hier om Schermresolutie te openen (configscherm>beeldscherm>schermresolutie>geavanceerd>probleemoplosser).

Klik op Geavanceerde instellingen.

Klik op het tabblad Probleemoplosser en klik vervolgens op Instellingen wijzigen. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Zet de schuifregelaar Hardwareversnelling op Volledig.

Als dat niet lukt, moet u mogelijk het stuurprogramma van de videokaart of de videokaart zelf bijwerken. De laatste stuurprogramma's voor uw hardware vindt u doorgaans in het ondersteuningsgedeelte op de website van de fabrikant.
Hardwareversnelling enkel uitschakelen als je problemen met je beeldweergave hebt, anders is een andere videokaart een optie.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan