hardwareversnelling?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

OlGa1987

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2005
er is van alles mis met mijn computer, ik krijg elke keer een blauw scherm, er staat tot nu toe al 3 keer een andere code van de 3 keer dat ik het heb opgeschreven, de laatste keer gaf het blauwe scherm als code: 0x0000008E.
dit blijkt te maken te hebben met als je de hardwareversnelling van het beeldscherm van geen naar maximaal veranderd... ik heb dat nooit veranderd!
dus ik dat opzoeken, bleek het inderdaad op maximaal te staan. nou kan ik het natuurlijk gewoon op geen zetten maar ik weet helemaal niet wat hardwareversnelling is, dus dat lijkt me niet zo'n slim idee.
oja bij het oplossen van dit probleem staat dat je contact op moet nemen met microsoft, maar ik dacht ik probeer eerst of iemand hiet wat weet, alvast bedankt!

het kan geen kwaad om dit op geen te zetten. wie weet helpt het

Hardware versnelling uitzetten veroorzaakt meestal een wat "stroperig" beeld.
Kan verder geen kwaad nee, maar je prestaties gaan wel wat achteruit.
Heb je de nieuwste en juiste videokaart driver geïnstalleerd?
Wat voor VGA-kaart heb je precies?
Wat voor besturingsysteem gebruik je?
Je hebt ook de laatste DirectX?
Ziet je apparaatbeheer er goed uit?

ik weet niet zo veel van computers dus ik zal proberen te beantwoorden wat ik snap van je vraag...:8-0:
ehh videokaart driver? geen idee....
ik weet niet wat een VGA-kaart is..
ik heb wel de laatste directx denk ik, want dat heb ik nog niet zo lang geleden gedownload van microsoft.com/directx (als dat het is tenminste)
in mijn apparaatbeheer zijn 3 uitroeptekens te zien,
1 van mijn firewire kaart (heb ik ook al dingen over gevraagd in een ander topic, ik denk dat ik m er maar uit haal totdat ik een oplossing weet) 1 van een 'onbekend apparaat' bij besturing voor geluid,videos en spelletjes en 1 van een multimedia controller. van die laatste 2 weet ik niet helemaal niks, ik ben de enige die apparaten installeert in de pc en ik heb niks met die laatste 2 gedaan...
ik hoop dat je hier wat aan hebt, ondertussen probeer ik wel ergens uit te zoeken wat ik voor videokaart driver en vga kaart heb....

ik heb bij apparaatbeheer gekeken bij beeldschermadapters, daar staat als ik er op klik NVIDIA GeForce FX 5200, is dit mijn VGA- kaart?

wat dat NVIDIA ding ook is, ik heb er drivers voor gevonden dus die maar geinstalleerd...

Geplaatst door OlGa1987

ik weet niet wat een VGA-kaart is..
Videokaart en VGA zijn hetzelfde.
Geplaatst door OlGa1987
1 van een 'onbekend apparaat' bij besturing voor geluid,videos en spelletjes en 1 van een multimedia controller. van die laatste 2 weet ik niet helemaal niks, ik ben de enige die apparaten installeert in de pc en ik heb niks met die laatste 2 gedaan...
Ik vermoed dat het om de geluidskaart gaat en die andere kan ik zo even niet opkomen.
Het zou een tv-kaart of modem kunnen zijn.

Ga eens na of er apparaten zijn die niet werken (geluid ed.)

Wat betreft de Nvidia driver, daar heb je goed aan gedaan.
Misschien is het probleem nu ook wel opgelost.
Ik/we hoor(en) het wel.

nou alles werkt in principe wel, videos en muziek afspelen enzo, dus ik weet niet of dat t is, maar zoals ik al zei weet ik niet eens waar dat ding vandaan komt, een paar maanden geleden zei de pc opeens 'nieuwe hardware gevonden' terwijl er niks was veranderd/in de pc gestopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan