Harman Kardon AVR-7500 geen geluid frontseakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Hallo,

Ik heb al sinds geruime tijd een Harman Kardon AVR-7500.
Tot vandaag had ik daar aktieve speakers op aangesloten.
Na het aansluiten van de set passieve speakers krijg ik er maar geen geluid uit.
In de setup gekeken maar ik kom er niet uit.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Mvgr, René.
 
Mmm, ik kon al bij mn ouwe Onkyo de speakers per paar aan/uitschakelen, wellicht heb je dat over het hoofd gezien?
Je hebt ze toch wel op de main Speaker aansluitingen aangesloten toch?
 
Ik ken dit apparaat zelf niet, maar heeft dit apparaat een versterker aan boord ?
Passieve speakers bezitten geen versterker en dienen op een versterker aangesloten te worden. Dus luidspreker uitgang van het apparaat.

Daarentegen bezitten actieve speakers wel de nodige versterkers en moeten op een Line-Out aangesloten worden,
 
Bedankt voor de reacties,
De aktieve had ik inderdaad op de pre-out uitgang staan(met interlinks)
De passieve die ik nu heb aangesloten zitten gewoon op de front- links en rechts ansluiting(met gewoon luidsprekerkabel)
Het vreemde is dat ik ook in de setup niet in de setup van de Front-speakers kan komen.
Heb de Harman al gereset naar fabrieksinstellingen maar tot zover nog geen succes.:confused:
 
Laatst bewerkt:
en de gebruiksaanwijzing geeft ook geen oplossing?
 
Nee eerst lezen uiteraard en dan pas Helpmij;)
 
Opgelost :thumb:

Indertijd zijn uit de pre out uitgangen waar ik de aktieve luidsprekers op aangesloten had twee doorverbind blokjes uitgehaald.
Die blokjes hadden er nu weer in gemoeten. Enfin de Harman 5 jaar geleden aangeschaft dus dat wist ik natuurlijk niet meer.
Jammer dat mijn dealer die helaas nog al ver van mijn woonplaats is gevestigd het ook niet wist.

Alle lof voor de firma CE Repair Mijdrecht
http://www.cerepair-mijdrecht.nl/index.php
Was even een stukje rijden vanuit Almere... maar deze deskundigen keken hem gelijk even na en hebben twee van die blokjes geplaatst.
Dit voor de vergoeding van onderzoekskosten, waar ik nog een beetje mee gematst werd, maar dat had ik er natuurlijk graag voor over.

Bedankt voor het meedenken.
 
Je bedoeld dus de doorverbindingen van de Pre-Amp naar de eindversterker.

Ja, daar ga je niet vanuit dat die weg zijn :eek:
 
Ja die moesten er in de tijd van af om de interlinks van mijn aktieve speakers aan te kunnen sluiten. Zou niet eens meer weten waar ik die dingen heb overigens :rolleyes:
Enfin ik kan Arrow weer beluisteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan