harman kardon

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendmulder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hoe krijg ik op een simpele manier een mp3 speler werkend via de receiver of de cd speler, bdp 10?
Hartelijk dank!

Als we de radio aanzetten, staat hij kanonhard aan, we moeten hem altijd zachter zetten. Hoe lossen we het zo op?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op helpmij.nl:thumb:
Heb je twee vragen samengevoegd, daar het om hetzelfde apparaat gaat.

Succes met je vraag

Een modern apparaat met een MP3 speler-dock moet aangepast zijn, dus ik neem aan dat je de mp3 speler op een ouder type HK wil aansluiten?

Omdat je daar niets over zegt en ook niet over hoe je de mp3 speler hebt aangesloten moet ik bepaalde dingen raden...

Een versterker heeft ingangen met een bepaalde gevoeligheid. Van sommige apparaten is het signaal vaak kleiner dan van andere. Tegenwoordig is alles een beetje het zelfde, ik meen rond de 1Volt, maar vroeger, toen was er meer variatie; van 5 mV (pickup) en aux (100 mV - 500 mV was gewoon) tot CD, die vaak een 1V of meer spanning af gaf.
Dus geeft jouw mp3 speler een dergelijk sterk signaal af dan moet je die in een ingang stoppen die dat ook verwacht. Stop je dat in een ingang die bv 500 mV verwacht, een halve volt, dan klinkt het allemaal opeens snoeihard!
In een dergelijk geval zet je er vaak een spanningsdeler of een andere ingangsversterker (elektronica kennis gewenst!) voor om de signaal niveaus aan elkaar aan te passen.

Ik denk dat jouw mp3 speler wel eens te veel signaal geeft voor de ingang?

. . . en hoe is die mp3 aangesloten dan?

Van de headset aansluiting naar de HK of heeft de mp3 een apart kabeltje / docking station?

Als het via de headset aansluiting is kun je het volume op de mp3 speler zachter zetten.
Een andere mogelijkheid is om een verzwakker (weerstand netwerkje) te (laten) maken en er tussen te zetten. Dit is echt een klusje voor iemand die van elektronica houdt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan