Harnekkige DVD beveiliging (screenshots)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wynand

Banned
Lid geworden
7 mei 2005
Mijn Papa is leerkracht en wilt op school een aantal screenshots laten zijn om een aantal details duidenlijk te maken. Nu als hij een Print screen doet en in een word document plakt, is dat mooi maar als hij de dvd er uit haalt, zijn die wordt documenten ook weg.
Toe kwam ik aanwandelen met een snapshot programma, we nemen een screenshot, leuk en aardig, maar als we de afbeelding openen krijg je de screenshot te zien, maar de plaats waar de film zelf zat is weg. Mijn vader gebruikt Windows 2000 en PowerDVD.

Ik kan mij er erg weinig bij voorstellen dat een geplakte screendump in Word verdwijnt als de bron (de DVD in dit geval) uit de DVD lade wordt gehaald.
Op het moment namelijk dat je een screendump maakt, naar het klembord kopieert (wat in wezen gebeurt als je dat doet) en vervolgens weer plakt in Word, heeft de bron van de dump geen enkele verbintenis meer met de dump, m.a.w. weet jij heel erg zeker dat het verwijderen van de DVD uit de lade het "leegmaken" van het scherm in Word oplevert...........???

Volgens mij,als jij het screendumpbestandje ergens opslaan om het later op de DVD te bewerken,kan er niks gebeuren!
Ga gewoon eens met wat anders oefenen ( dus niet voor op school) en kijk wat er gebeurd,want het lijkt mij dat je wat vergeet:rolleyes:

quote: Volgens mij,als jij het screendumpbestandje ergens opslaan om het later op de DVD te bewerken,kan er niks gebeuren!

Euh, op de dvd? gaat niet he? een gekochte dvd daar kan je niet bij op branden, ook in paint of andere image progjes laten gewoon zwart zien op de plaats waar de film hoort...

quote: Ga gewoon eens met wat anders oefenen ( dus niet voor op school) en kijk wat er gebeurd,want het lijkt mij dat je wat vergeet
Ga gewoon eens met wat anders oefenen (dus niet voor op school)?? wat bedoel je?

Arne, echt............. ik twijfel niet aan jouw woorden maar technisch gezien is het m.i. onmogelijk dat naar het klembord gekopieerde informatie die ook nog eens in een andere applicatie wordt "geplakt", vanuit die applicatie verdwijnt als de originele bron van waaruit de info naar het klembord is gekopieerd, verwijderd wordt.

Sorry voor mijn "ongeloof", maar het kan er bij mij niet in............... :confused:

Laat ik het nog anders stellen:
stel dat je de screendump hebt geplakt in Word. Kies nu eens binnen Word voor bewaren onder een willekeurige naam.
Haal nu die DVD maar eens uit de lade. Het zou "tovenarij" zijn als het opgeslagen Word bestand "verwijderd" zou worden door een opengaande DVD lade.

Sterker nog: als je het bestand hebt bewaard kopieer het dan eens naar een diskette, USB stick of whatever. Neem dan de diskette of USB stick uit de pc en haal dan pas die DVD uit de lade. Het zou geen tovenarij zijn als het bestand dan op de diskette of USB stick verdwijnt, het zou het 11e wereldwonder zijn...............!!!!!!!!!!! (of 12e of ??? ik weet niet hoeveel wonderen er reeds bekend zijn :D )

Laatst bewerkt:
...........en als het dan toch allemaal zo is................, dan wil ik graag jouw manager worden en alle TV / radio en andere TV optredens gaan managen. Over het honorarium worden we het wel eens................

(grapje..........)

Freakiej,
ik vermoed dat dat toch een andere situatie is want Arne schreef:

Nu als hij een Print screen doet en in een word document plakt, is dat mooi

dat betekent m.i. dat het wel gelukt is om de screendump "weg te halen" en vervolgens te "plakken"............

Ja, dat snap ik :)
Maar probeer het eens zo:

Ibiza:
in powerdvd heb je uwe player daar staat links een fototoestel daar op klikken
de fotos komen dan in mijn documenten/cyberlink/snapshots

Frankiej,

als jij Ibiza wil bereiken denk ik dat het aan te bevelen is om de hierboven staande reactie even in dat andere topic te plaatsen. De kans dat Ibiza (anders dan door toeval) het topic waarin we nu zitten, leest, is wellicht vrij klein ?

Haha, :) Ik beveel alleen de methode die Ibiza gaf aan :D
Als hij het zo probeert is het plaatje gelijk als .JPG opgeslagen :D

Ik vat 'm nu, jouw bericht moest anders gelezen worden. ;)

Het blijft overigens akelig stil vanuit de hoek van Arne...............?

Het klink heel gek maar wat Arne beschrijft klopt wel. Dit fenomeen ken ik ook en verbaast me al een tijdje. Bijgaand een screenshot van een filmpje. Op de plek van de film zie je een groot gapend gat zodra de bronapplicatie (Dus niet per definitie een dvd) wordt afgesloten.

Ra ra.......

Bijlagen

• Printscreen.jpg
    Printscreen.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 32
Ik ga niet in herhaling, maar lees svp mijn reactie eens door v.w.b. het vastleggen op extern medium en vervolgens het verwijderen van dat medium.

Technisch onmogelijk

Technisch onmogelijk. Dat klopt. Het is ook niet dat de inhoud later weg is. Het is gewoon nooit gekopiëerd naar het klembord. De knop "Printscreen" ziet het venster van een mediaplayer als een vierkant met zwarte pixels. En wat niet gekopiëerd is, kun je dus ook niet plakken. Maar er is inderdaad geen koppeling meer met het originele medium maar je moet deze vraag even anders bekijken. Probeer zelf maar eens een printscreen van een film te maken, sluit de player af en plak het in een document. Wat zie je nu?

En nog iets: als je een film afspeelt in een player en je schuift het venster van de player met de muis heen en weer dan zie je dat de feitelijke film op dezelfde plek blijft staan.

Mijn Papa is leerkracht en wilt op school een aantal screenshots laten zijn om een aantal details duidenlijk te maken. Nu als hij een Print screen doet en in een word document plakt, is dat mooi maar als hij de dvd er uit haalt, zijn die wordt documenten ook weg

beste mensen, ben ik nu gek ? Uit bovenstaande quote van het allereerste bericht in dit topic moet ik toch opmaken dat het gelukt is om die screendump te maken en in Word te plaatsen......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan