harnekkige "Terminal services"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dynamical

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
3
Beste forum,

Kunnen jullie mij a.u.b. advies geven omtrent het wijzigen van het opstarttype voor de service "TERMINAL SERVICES"?
Ben bezig met het uitschakelen van een aantal services om zodoende mijn PC een beetje vlotter te laten lopen en dit is de enige service die "moeilijk doet".

Op dit ogenblik staat hij op HANDMATIG en GESTART, maar als ik naar de eigenschappen van de service zelf ga kijken, zijn de mogelijke opties zoals: starten, stoppen, onderbreken, enz. allemaal grijs en dus niet beschikbaar.
Een wijziging - tegen beter weten in - naar UITGESCHAKELD, levert de vologende tegenstrijdige vermelding op in de serviceslijst: gestart + uitgeschakeld (???)

Heb via google naar een mogelijke verklaring gezocht, maar vind nergens een oplossing.
Is er iemand die mij kan helpen om deze service echt "terminaal" te maken?

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Tsja... een service uitschakelen is alleen slim als je echt weet wat de service precies doet. En deze service is niet bepaald 'onnodig'. Zo meldt services.msc vrolijk dat de betreffende service 'Snelle gebruikerswisseling' mogelijk maakt, en nog wat externe functies.

Om een computer wat sneller te maken zou ik niet snel aan de services te komen, kijk maar eens naar msconfig...

Microsoft blokkeert niet zomaar een functie ;)

Groet,

Koos
 
Bedankt voor de reactie.

Zal rekening houden met je advies om niet onbesuisd een aantal services uit te schakelen.

Vind het echter eigenaardig dat de vermelde opties, zoals starten, stoppen, enz. niet beschikbaar zijn, terwijl dat voor andere essentiële services (bv. Workstation) wel het geval is.

Groeten
 
klik eens op uitvoeren in je startmenu, en typ: services.msc . dan zie je ongeveer welke service wat doet. daarnaast kan je ook hier even kijken: http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html

maar zou inderdaad uitkijken welke service je wegvinkt, maar hoop dat je wat aan de bovenstaande link hebt.

succes! :thumb:
 
Fijn dat er nog helpende handen zijn om ons te adviseren bij kleine of grote PC-problemen.

Heb ondertussen de "Terminal services" het zwijgen kunnen opleggen, door hem via de door jouw voorgestelde weg uit te schakelen en de computer terug op te starten.

Misschien dat andere gebruikers met een gelijkaardige vraag hier iets aan hebben.

Hartelijk dank voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan